Å flytte boliglånet skal bli enklere – og morsommere, ifølge kampanjens budskap.

Lanserer kampanje om boliglån med ny vri på «flyttedag»

SpareBank 1 SMN har sammen med HK Reklamebyrå og produksjonsselskapet Willy Nikkers laget en kampanje som omdefinerer begrepet flyttedag – med mål om å gjøre det enklere og mer fristende å flytte boliglånet.

Publisert

Kampanjen er et resultat av innsiktsarbeid som viste at mange opplever det som tungvint å bytte bank, selv om det å flytte boliglånet i praksis kan være en enkel prosess. 

Ifølge aktørene bak kampanjen er målet å senke terskelen gjennom en kreativ og humoristisk tilnærming.

Crewet fra Willy, teamet fra HK Reklamebyrå og markedssjef Hilde Johnsen fra SMN.

– I en tid hvor vi snakker mye om inneklemtdager, hjemmekontor og fleksitid, så vi et hull i kalenderen. En dag med ubrukt potensial. Så vi tok flyttedagen tilbake – og ga den en ny betydning, sier Thomas Juul fra HK Reklamebyrå, i en pressemelding. 

Kampanjen ble lansert samtidig med at SpareBank 1 SMN satte ned boliglånsrenten, noe banken mener forsterket effekten av budskapet.

Regissør for kampanjen var Mattis Ohana Goksøyr fra Willy Nikkers. Han beskrives som både historieforteller, humorist og hobbyøkonom, og har hatt som mål å gjøre tematikken lettere tilgjengelig.

– Boliglån er viktig, men det trenger ikke være kjedelig. Vi likte tanken på å gjøre noe annerledes – noe som faktisk får folk til å stoppe opp og smile, sier Hilde Johnsen, markedssjef i SpareBank 1 SMN.

Powered by Labrador CMS