Trigger og ADHD Norge utfordrer fordommene Hva foregår egentlig inni et hode med ADHD, og hvordan ser det ut? Det utforsker ADHD Norge og Trigger i sin nye kampanje som tar tak i fordommer og misforståelser rundt diagnosen.
POL vinner Sølvfisken for april med Stranda-kampanje: – En film man ikke blir lei av å se Strandamannen drar til Japan – og sikrer POL og Stranda seier i reklamekonkurransen.
Kampanjen satte ny innsamlingsrekord: – 17,1 millioner takk Barnekreftforeningens FotballtrøyeFredag har utviklet seg til en nasjonal folkebevegelse. Årets kampanje satte ny innsamlingsrekord: Hele 17,1 millioner kroner ble samlet inn til livsviktig forskning på barnekreft.
Ny kampanje krever at Oljefondet trekker seg ut av okkupasjon Over 50 organisasjoner, tusenvis av underskrifter og et klart krav til staten: – Mitt Oljefond, mitt valg. Min andel skal IKKE støtte ulovlig okkupasjon.
Hele Norge tar på seg fotballdrakt – for barn med kreft Fredag 9. mai oppfordres folk over hele landet til å ta på seg fotballdrakt – ikke for å heie på sitt favorittlag, men for å støtte barn og unge med kreft.
Hedrer veteraner og hjemmehelter i ny kampanje: – Evig takk «Evig takk», sier kampanjen – ikke bare til dem som har bidratt til sikkerhet og fred, men også til deres nærmeste. For bak veteranene står hjemmeheltene. Og bak dem igjen står Anorak, med idé og produksjon.
Russe-kampanje går viralt – sett av over en halv million på under to døgn Mental Helse Ungdom la mandag ettermiddag ut en to minutters film på Instagram, rettet mot russen. På halvannet døgn har den fått over 600 000 visninger og blitt delt mer enn 1800 ganger – og tallene øker for hvert minutt.
Skousen ønsker velkommen til enkelt I samarbeid med Morgenstern har Skousen lansert et nytt kommunikasjonskonsept for det norske markedet.
Nycoplus og 11:11 lager ballett: – Et lite stykke kultur Med «The Grey Swan» lanserer Nycoplus og reklamebyrået 11:11 en film og en ballettforestilling med pensjonerte ballettdansere – for å vise hvordan kroppen kan prestere hvis den får det den trenger.
Felleskjøpet ruller ut «Klar, ferdig, så»-aksjonen: deler ut 30.000 settepoteter Mandag morgen startet Felleskjøpet årets «Klar, ferdig, så»-aksjon på Oslo S. I en tid med økt uro om matberedskap, håper de å engasjere flere nordmenn til å dyrke selv – en bøtte og en potet av gangen.
Her er Haakon Dahls nye jobb – starter rekrutteringsbyrå – Jeg har alltid brent for å finne de beste talentene og vet hvor krevende det er å finne folk med den rette kompetansen.
Felleskjøpet lanserer ny kampanje: – Vi er butikken for alle I påsken lanserte Felleskjøpet en ny, nasjonal reklamekampanje med ett tydelig mål: Å vise at den grønne og gule butikken er for langt flere enn mange tror.
Ny kampanje skal få gutter til å åpne seg: – Selv om det kan virke sånn, så er du aldri alene 727 personer i Norge tok sitt eget liv i fjor – 139 av disse var under 30 år. De aller fleste var menn. – Jeg har selv slitt mye med loopen av et negativt tankemønster. Jeg har venner som har slitt, og jeg har dessverre venner som ikke er her lenger på grunn av det, sier skuespiller David Stakston, kjent fra Ragnarok og Skam.
– Responsen har overgått alt vi hadde håpet på På bare én måned har over 300 barn og unge med funksjonsnedsettelser sendt inn sine største drømmer til Stendis kampanje «Dream Team».
– 9 av 10 av disse KI-annonsene er ren søppel OpenAIs nye bildegenerator vekker både begeistring og bekymring i bransjen. – Skrekkblandet fryd er kanskje dekkende, sier kreativ leder Anders Muurman Holm i Morgenstern.
Kampanjestunt fra Cutters gikk viralt – så møtte kundene opp Frisørkjeden Cutters fikk firbeint besøk etter at en aprilspøk-kampanje spredte seg viralt i sosiale medier.
Går til «krig» mot McDonald’s – blar opp 7 millioner for nasjonal kampanje Dyrevernorganisasjonen Anima går til kamp mot McDonald’s med en kampanje til sju millioner kroner, og er klare til å spytte inn enda mer – kampanjen stopper nemlig ikke før fastfoodkjeden dropper turbokylling. Men McDonald’s svarer at det er for tidlig å si når det kan skje. Dette går pengene til.
Flytoget med ny reklamekampanje: Dropper bagasjen – bokstavelig talt Nytt tilbud skal gjøre reisen til Oslo lufthavn enklere for passasjerene.