Kampanjen skaper debatt. Det er bra. Vi skjønner at den kan trigge forskjellige reaksjoner «Vi håper på god debatt om viktigheten av at vi som arbeidsgivere legger til rette for unge mennesker som skal inn i arbeidslivet», skriver Kristina Johansen i McDonald's.
Smellvakre A-kjendiser skal selge norsk laks i tidenes største kampanjer i Thailand og Sør-Korea Setter i gang tidenes største laksekampanjer i to asiatiske land. Kjente influensere skal få asiatiske mødre til å handle mer norsk fisk.
IKEA ønsker velkommen til babyboom og hjelper deg med navn til barnet Try står bak ideen som ikke var et bestillingsverk: – Opparbeidet oss en ganske god hunch, sier Try-Rådgiver Trond Sandø.
Wergeland Apenes er solgt Aller Medias Ahead Group, med Kjetil Botten Skogly i spissen, har sikret seg PR-byrået.
NMBUs markering av navnebytte – fikk eget språk av JCP PRAD: – Så en mulighet til å gjøre noe litt rart – Visste ikke at vi skulle få en så merkelig idé servert – men vi falt for den, sier Senior Kommunikasjonsrådgiver om «NMBUsk».
Ny SoMe-kampanje fra Merkle for Flybussen De kreative uttakene må spille på lag med algoritmene, derfor er filmene laget med GoPro og filmet i selfie-modus.
Paal Fure og dentsu Norge gjør noe de aldri har gjort før Lanserer for første gang en helhetlig ansettelseskampanje for å finne nye kolleger til hele byrå-familien.
KPMG leter etter mangfold når de rekrutterer: – Vi har ikke vært gode, men det skal vi bli, sier markedssjef Henrik Lervold Noen hevder selskapet driver med «brownwashing» og ikke oppriktig ønsker et større mangfold i selskapet, men det skal Henrik Lervold og den nye rekrutterings-kampanjen motbevise.
Human-Etisk Forbund oppfordrer til kritisk tenking i ny kampanje Bruker blant annet animasjonsfilm og podkast i kampanjen «Er du sikker på det?».
NAF med kampanje for å få fikset hullene i norske veier: Har sendt spilledåse til Jonas og Trygve Toneremsen i spilledåsen representerer standarden på norske veier. Hull i veiene skaper musikk.
Svensk organisasjon laget Tourette-annonse - Norsk Tourette Forening stiller seg kritisk til å kjøre den samme annonsen her i landet Men tekstforfatter Nils Petter Nordskar mener forskjellene generelt ikke er så store mellom de nordiske landene når det kommer til mottakelser av reklame.
Går fra Kampanje til Microsoft: – Han har allerede Microsoft-tankegangen Den tidligere Kampanje-journalisten er ny kommunikasjonsrådgiver i Microsoft Norge.
Slik klarte Oslo kommune i samarbeid med Trigger og Vi er OSS å få flere unge til å vaksinere seg – Tilbakemeldingene tyder på at vi traff blink.
Linn Skåber harselerer med funksjonshemmede i ny kampanje – Vi ville ta i bruk virkemidler som gjør at folk stopper opp og ler. Enten fordi de kjenner seg igjen, eller fordi det som kommer frem er så drøyt.
OL i Tokyo: Ny kampanje skal få TV-seerne til å støtte flyktninglag Flyktninglaget er klare for OL. Discovery+ og Eurosport oppfordrer seerne til å vise sin støtte og bli deres «hjemmepublikum».
Reiser sjøveien for å promotere sommerkampanje: – Vi samler skravletips fra nord til sør for å snakke om ensomhet Venke Knutson og Ingrid Remvik Leirvik vil hjelpe folk tilbake til det sosiale samfunnet etter en ensom pandemi.
Tidligere Starcom-ansatt vender tilbake til byrået Patric Johann Ligner blir ny digital direktør i Starcom.
Maja.no tilbyr tørre truser til våte badegjester: – Fokuset på kvinnehelse har aldri vært så aktuelt som nå Den digitale legetjenesten ønsker å sette fokus på kvinnehelse gjennom tørre truser til badegjestene på Sørenga.