
Rocket vant anbud for Høgskulen i Volda
Mediebyrået Rocket er valgt som ny leverandør av mediebyråtjenester for Høgskulen i Volda (HVO).
Avtalen omfatter strategisk og operativ bistand til medieplanlegging, forhandlinger og mediekjøp for å styrke HVOs rekruttering til heltidsstudier og etter- og videreutdanningstilbud.
Avtalen har en varighet på to år, med opsjon på ytterligere to års forlengelse.
– Høgskulen i Volda er en samfunnsviktig institusjon, og vi i Rocket er svært stolte over å ha blitt valgt som deres samarbeidspartner. Arbeidet er allerede i full sving, og det gir en ekstra dimensjon til arbeidsdagen å få være en del av Volda-bobla, sier Kristoffer Moland Andreassen, Client Lead i Rocket, i en pressemelding.
– HVO opererer i et marked med stor konkurranse om de beste søkerne, både blant unge som skal velge sin første utdanning og blant yrkesaktive som søker faglig påfyll. Vår tilnærming er å kombinere dyp dataanalyse med en helhetlig traktstrategi som er skreddersydd for disse målgruppene, med et klart mål om å bidra til at de når 3500 førsteprioritetssøkere innen høsten 2026, fortsetter han.
Høgskulen i Volda vektla byråets kompetanse, bransjeforståelse og løsningsforslag i tildelingen.
– Rocket har i tilbudet og i presentasjonen av gitte tilbud vist evne til å tenke helhetlig, de har satt seg inn i oss som kunde, og i presentasjonen av caseoppgavene har de bygd videre på utvalgte elementer i vår profil og pågående kampanje. De har allerede utfordret oss, og vi gleder oss til et spennende samarbeid i tiden fremover, sier Mona Nordal Johnsen, Kommunikasjons- og markedssjef ved Høgskolen i Volda.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no