Kampanje: Good Morning Naug er konkurs
– Det er bare en forferdelig situasjon, sier byråleder Eldar Skylstad til Kampanje.
Det var onsdag ettermiddag nyheten ble kjent.
Partner i selskapet, Eldar Skylstad, sier til Kampanje at de første signalene kom i desember for ett år siden og de var nødt til å ta permitteringer allerede da.
Kampanje skriver at det er særlig etter sommeren i år problemene har ballet på seg.
Det har vært svært rolig på jobbfronten og byrået med 20 ansatte var i ferd med å nedbemanne med tre stillinger. De ansatte hadde og tatt ti prosent lønnskutt.
Men etter en ekstremt stille oktober og det de anser blir en halvering av byråinntektene i dette kvartalet, var det altså slutt.
– Jeg har vært i kommunikasjonsbransjen i hele mitt voksne liv og har aldri opplevd så vanskelige tider tidligere. Dette rammer de fleste bransjer i Norge som igjen rammer vår bransje, styreleder Helge Onsum til Kampanje.
Good Morning Naug hadde en byråinntekt på 24,4 millioner kroner i 2022 og fikk et negativt årsresultat på 851 000 kroner.
Byrået har vært preget av mange dårlige år på rad, med unntak av 2021 da de gikk med 1,4 millioner i pluss.
I perioden 2018-2022 har byrået tapt til sammen to millioner kroner.