Montasje av Kresten Schultz Jørgensen, Jan Erik-Larsen og Birgitta Pagot.

Kruse Larsen etablerer det nordiske byrået NorthCom

- Vi kombinerer det beste fra tre verdener, sier styreleder Jan-Erik Larsen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Onsdag morgen ble det kjent at Kruse Larsen etablerer det nordiske byrået NorthCom. Kruse Larsen starter det nye byrået sammen med svenske Reform Society og danske Oxymoron, opplyses det om i en melding.

– Kommunikasjon på tvers av landene

Det skal levere kommunikasjon og samfunnskontakt på tvers av landene, med bærekraft, helse og digitale kampanjer som særlig prioriterte satsningsområder.

- Vi kombinerer det beste fra tre verdener, med innsikt i hvert land, et bredt nordisk overblikk og en struktur det er enkelt å forholde seg til for kundene, sier daglig leder i Kruse Larsen, Jan-Erik Larsen i meldingen.

Til sammen har de tre byråene bak NorthCom 110 medarbeidere. Det nye byrået har vært operativt fra 01. desember.

Kruse Larsen har det siste året satset på bærekraftkommunikasjon. I høst lanserte byrået også en helsesatsing. De har i denne anledning ansatt flere nye.

- Vi opplever stor vekst på begge områdene, både når det kommer til nye kunder og eksisterende kunder som trenger bredere bistand. Dette er også områder der mange av utfordringene og løsningene er de samme mellom nabolandene våre. Dessuten har alle de tre byråene tung kompetanse på dem. Dette blir viktige områder for NorthCom, sier Larsen.

– Felles marked

Det opplyses i meldingen om at Larsen blir styreleder i det nye selskapet, som skal være representert i alle de tre hovedstedene.

I styret sitter også Birgitta Pagot, administrerende direktør i svenske Reform Society og Kresten Schultz Jørgensen fra det danske byrået Oxymoron.

- Dette er en veldig spennende satsing, som vi har jobbet med i lang tid. Alle de tre byråene opplever det samme behovet fra kundene sine og ser at et felles byrå vil gi et mye bedre og mer konsistent tilbud. Da er dette et naturlig steg å ta sammen med kolleger og byråer vi har lært å kjenne godt over tid, som vi alt samarbeider med og som vi vet leverer kvalitet, sier Pagot.

- Vi har allerede flere felles nordiske team som arbeider mellom byråene, vi har etablert nasjonale kampanjebyråer sammen, vi har felles kunder allerede i dag. Vi ser et stort, framtidig felles marked, sier Schultz Jørgensen.

Fra før eier Kruse Larsen det digitalbyrået Pressure sammen med Reform Society.

Powered by Labrador CMS