Fra venstre: Sigurd T. Skjefstad, CMO i SOS-barnebyer, og Lars Eia Kirkholm.

SOS-barnebyer inngår samarbeid med Søndre Reklamebyrå

Samarbeidet er allerede i gang, og omfatter både strategisk rådgivning og kreativ kommunikasjon.

Publisert

– Søndre er erfarne folk som leverer sterke idéer, men også noe vi setter minst like høyt, som er evnen til å få ting gjort, sier Sigurd T. Skjefstad, CMO i SOS-barnebyer, i en pressemelding.

De siste årene har SOS-barnebyer lagt om både måten de hjelper og samler inn penger på. 

Det klassiske barnefadderskapet er i ferd med å bli faset helt ut, og i stedet for å bygge nye barnebyer jobbes det mer forebyggende der man lokalt kan sette inn de tiltakene som mest effektivt sørger for at barn ikke blir alene.

– Veien gjennom disse endringene måtte vi finne selv. Flinke folk internt er nå på track både med konvertering av barnefaddere og rekruttering av nye faste givere, og da er timingen riktig for en partner som kan hjelpe oss med å skru på megafonen, sier Skjefstad.

Søndre ble etablert tidligere i år av Lars Eia Kirkholm og Kristoffer Reppen.

– Med det vi ser rundt oss akkurat nå – økte forskjeller, krig, kriser og barndommer under press – har aldri jobben til SOS-barnebyer vært viktigere. Å få bruke det vi kan på noe så meningsfullt, sammen med folk som både brenner for det de gjør og faktisk får det til, det treffer oss, sier Lars Eia Kirkholm, byråleder i Søndre Reklamebyrå.

– Vi snakker mye om å være tett på både kunde og oppdrag. Det høres kanskje enkelt ut, men det krever at vi virkelig forstår hva som står på spill – og at vi er villige til å ta ansvar hele veien inn. Derfor betyr dette samarbeidet ekstra mye for oss, sier Kirkholm.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS