NoA Ignites Gøril Rønning og Trond Vidar Storhaug samler byråene i Norden under én merkevare.

NoA Ignite samler byråene i Norden – vil utfordre konsulenthusene

NoA Ignite slår sammen sine nordiske selskaper og spesialistbyråene App Shack, Axenon og DK&A. Med 450 eksperter i fem land skal det nye selskapet ta opp kampen med de store konsulenthusene.

Publisert

Byrågruppen NoA Ignite samler nå sine team i Danmark, Finland, Norge, Polen og Sverige under én felles merkevare. Samtidig integreres spesialistmiljøene App Shack, Axenon og DK&A – i et grep som skal gi kundene én samlet partner for strategi, teknologi og design.

– Vi har samlet disse selskapene for å skape én partner som kan tenke større, bevege seg raskere og ta fullt ansvar for resultatet – ikke bare leveransen, sier Gøril Rønning, Group CEO i NoA Ignite, i en pressemelding. 

Hun mener mange kunder er lei av å sjonglere mellom flere samarbeidspartnere.

– Vi bestemte oss for å forene våre styrker under én merkevare for å redusere kompleksitet og levere enda større effekt, sier Rønning.

Ny merkevare­identitet

Sammenslåingen beskrives som et «tankeskifte» i byrågruppen, der App Shacks mobile spisskompetanse, DK&As designdrevne produktekspertise og Axenons erfaring innen Salesforce nå forenes med NoA Ignites eksisterende kapasitet innen strategi, design og teknologi.

Samtidig fortsetter North Kingdom under egen merkevare, men skal bidra inn med sin ekspertise innen gaming og gamification.

– Markedet krever partnere som kan koble strategi direkte til utførelse. Vår samlede struktur betyr at vi nå kan møte kunders mest ambisiøse utfordringer med større strategisk og teknologisk kraft, sier Jesper Wolff, Group CSO i NoA Ignite.

Samtidig med sammenslåingen lanserer NoA Ignite også en ny merkevareidentitet.

– Vi ønsket å bygge en merkevare som reflekterer hvem vi virkelig er: ambisiøse, relaterbare og drevet av godt håndverk. Det er en viljeserklæring – å forenkle det komplekse og bygge det som virkelig beveger både folk og forretning, sier Martine Haavi, Group CMO i NoA Ignite.

Satser videre i Norge

For det norske markedet betyr sammenslåingen at det lokale fagmiljøet nå blir en del av en større, europeisk enhet. Trond Vidar Storhaug, som leder den norske virksomheten som Managing Director, ser store fordeler for norske kunder.

– Vi har alltid hatt et av bransjens sterkeste fagmiljøer her i Norge, men ved å bli ett, fullintegrert team på tvers av Nord-Europa får vi en helt annen slagkraft. Norske selskaper får tilgang til dypere og bredere ekspertise enn noensinne, levert av folk de kjenner og stoler på, sier Storhaug.

Ifølge Group CSO Jesper Wolff er den strategiske fordelen tydelig i hele regionen.

– Markedet krever partnere som kan koble strategi direkte til utførelse. Vår samlede struktur betyr at vi nå kan møte våre kunders mest ambisiøse utfordringer med en mye større strategisk og teknologisk kraft, og utvikle løsninger som ikke bare konkurrerer, men som leder an i markedet, sier Wolff.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS