Heinz vil lokke flere nordmenn til å kjøpe ketchupen deres. Et stunt på Oslo S skal bidra til fart i salget.
Heinz vil lokke flere nordmenn til å kjøpe ketchupen deres. Et stunt på Oslo S skal bidra til fart i salget.

Ventepølse-stunt på Oslo S før 17. mai

Heinz med stunt før nasjonaldagen.

Publisert

Fra 13. til 16. mai inntar Heinz Jernbanetorget i Oslo med stuntet Ventepølse. 

I forkant av 17. mai, som for nordmenn i stor grad tilbringes med pølse i hånd, deler Heinz ut gratis pølser til pendlere og forbipasserende med god tid (eller dårlig flyt).

Det skriver de i en pressemelding.

De som har litt ekstra tid å slå ihjel kan også delta i en uhøytidelig runde cornhole, hvor treffsikre vinnere får eksklusiv Heinz-merch.

– Vi vet at Heinz scorer høyt i smakstester, men fortsatt er det mange som velger ketchup av gammel vane. Med ventepølsa ønsker vi at flere oppdager den uimotståelige smaken av Heinz ketchup på en norsk klassiker, sier Sofie Zeffer, nordisk brand manager i Heinz.

Et nytt grep på en etablert pølse-anledning

17. mai forbindes gjerne med bunad, tog og korps, men også med pølse, lompe og ketchup. Fjorårets Heinz-stunt, et ketchupflekk-renseri satt opp dagen etter nasjonaldagen, fikk bred omtale og engasjerte både presse og publikum. Med ventepølsa fortsetter Heinz å være til stede i viktige norske pølse-øyeblikk.

– Heinz har en tydelig og leken stemme i kommunikasjonen. Vår oppgave har vært å bygge videre på dette med et stunt som er både folkelig, relevant og smakfullt, i ordets rette forstand, og som treffer rett i den norske folkesjela, sier Camilla Gullestad Lunde, leder for event og aktivering i Bloom.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS