Her er vinnerne av MarTech Awards 2025 Disse stikker av med gull, sølv og bronse når ANFO deler ut MarTech Awards for fjerde år på rad.
71 av 106 styremedlemmer er menn En gjennomgang av 25 av landets største reklame- og PR-byråer viser at bransjen henger langt etter lovkravene om kjønnsbalanse. Hos flere er styrerommene fortsatt rene mannsklubber.
Bohus får refs for språkbruken: – Skader tilliten mer enn det hjelper omdømmet Små ordvalg kan velte store merkevarer, mener Espen Skogen. Nå går han i strupen på Bohus – som legger seg flat.
Tina Ertzeid Asla forlater Bloom – går til Nord DDB Planner Tina Ertzeid Asla forlater Bloom etter halvannet år. Nå blir hun en del av Nord DDB i Oslo.
Brist henter Oda Birkenes fra Bloom Performance-byrået Brist henter inn Oda Birkenes som Head of Programmatic.
Politiet bytter byrå: – Vil bidra til et tryggere Norge Politiet skjerper kravene til ekstern kommunikasjon – og gir tilliten til WergelandApenes og TRY Råd.
Trigger vant millionkamp om Osloskolen Det var sju byråer i kampen, men Trigger gikk til topps og sikret seg kontrakten verdt opptil 20 millioner kroner.
Ahead-byråene blør fortsatt penger – tror på lønnsomhet i 2026 Bloom og 11:11 er lansert, Oculos investerer tungt i teknologi, og konsernsjef Kjetil Botten Skogly forsvarer millionunderskuddene som del av en bevisst satsing: – Vi bygger for fremtiden.
Nå er det bekreftet: Eddie D`Sa tar over lederstolen i Bloom Torsdag formiddag ble det kjent at han skulle forlate Nord DDB for å ta over en annen jobb. Seint samme kveld kom bekreftelsen på hvor han går.
Byrålederen slutter brått: – Det handler ikke om at noe manglet i Bloom Etter krevende omstilling og nye retninger i Bloom, tar Camilla Forberg steget videre til Xplora.
Slik gikk det med bransjen under Holmenkollstafetten I helgen gikk Holmenkollstafetten av stabelen. Her har vi samlet en oversikt over hvordan det gikk med byråene våre.
Vann- og avløpsetaten og Bloom med ny holdningskampanje Oslo kommune og Vann- og avløpsetaten lanserer nå kampanjen «Har du en plan hvis vannet forsvinner?»
Stemplet forretningsmodellen som døende. Dette svarer reklame-toppene Ahead-sjef Kjetil Botten Skogly mener reklamebyråene er nødt til å legge om driften sin. Dette svarer konkurrentene.
– Ferie betyr helt fri – også digitalt Skal du sjekke e-post i solveggen – eller la det vente til tirsdag? I påsken kobler de fleste i bransjen av, men forventningene om tilgjengelighet henger ofte igjen – både hos kunder og ledere. Nå minner ekspertene om at ferie faktisk betyr full arbeidsfri, også digitalt.
Ahead-sjefen med klar beskjed: – Den tradisjonelle forretningsmodellen er døende Kjetil Botten Skogly bruker sterke ord når han forklarer hvorfor Ahead-gruppen valgte å omorganisere seg. Og selv om 2025 etter all sannsynlighet ikke blir noe godt år, er han helt sikker på at de har gjort det riktige.