Nå er det bekreftet: Eddie D`Sa tar over lederstolen i Bloom Torsdag formiddag ble det kjent at han skulle forlate Nord DDB for å ta over en annen jobb. Seint samme kveld kom bekreftelsen på hvor han går.
Byrålederen slutter brått: – Det handler ikke om at noe manglet i Bloom Etter krevende omstilling og nye retninger i Bloom, tar Camilla Forberg steget videre til Xplora.
Slik gikk det med bransjen under Holmenkollstafetten I helgen gikk Holmenkollstafetten av stabelen. Her har vi samlet en oversikt over hvordan det gikk med byråene våre.
Vann- og avløpsetaten og Bloom med ny holdningskampanje Oslo kommune og Vann- og avløpsetaten lanserer nå kampanjen «Har du en plan hvis vannet forsvinner?»
Stemplet forretningsmodellen som døende. Dette svarer reklame-toppene Ahead-sjef Kjetil Botten Skogly mener reklamebyråene er nødt til å legge om driften sin. Dette svarer konkurrentene.
– Ferie betyr helt fri – også digitalt Skal du sjekke e-post i solveggen – eller la det vente til tirsdag? I påsken kobler de fleste i bransjen av, men forventningene om tilgjengelighet henger ofte igjen – både hos kunder og ledere. Nå minner ekspertene om at ferie faktisk betyr full arbeidsfri, også digitalt.
Ahead-sjefen med klar beskjed: – Den tradisjonelle forretningsmodellen er døende Kjetil Botten Skogly bruker sterke ord når han forklarer hvorfor Ahead-gruppen valgte å omorganisere seg. Og selv om 2025 etter all sannsynlighet ikke blir noe godt år, er han helt sikker på at de har gjort det riktige.
Seks norske nominasjoner til «Internett-Oscar» Flere norske byråer og aktører kan hente hjem internasjonal heder når Webby Awards – omtalt som «internettets Oscar-utdeling» – snart skal kåre årets beste digitale arbeider.
Bloom skal samarbeide med Avinor Rett før jul sikret Bloom seg kontrakt med Avinor. Kontrakten gjelder for rekrutteringskampanjer.
GroupM-duo til Cannes: – Pulsen er i hundre Maja Wirum og Angelika Marcinkeviciute fra GroupM Nexus vant Young Lions Media Norge med sin kampanje «Listen to your pulse». Nå skal de representere Norge i Cannes.
Er Gen Z virkelig vanskeligere å lede? Dette svarer de unge selv Er de krevende, eller bare tydelige på hva de vil? Og har de lav arbeidsmoral – eller har de lært å sette grenser? Etter at flere byråledere i kommunikasjonsbransjen delte sine erfaringer om Generasjon Z, svarer nå de unge selv.
Flere har sluttet i Bloom på kort tid. Dette sier sjefen om situasjonen Camilla Forberg snakker om situasjonen i det nye byrået etter at de nedslående økonomiske resultatene hos eierne deres ble kjent.
Går av som kreativ leder etter uenigheter med Bloom-sjefen Avgjørelsen kommer i forbindelse med en strategisk omstilling i selskapet, der ulike syn på retningen fremover har vært en del av dialogen.