
Ny annonse i «Redd Josimar»-kampanjen
Kampen for å redde framtiden til Josimar fortsetter.
Unruled Creative Studio, ved kreativ leder Erik Heisholt, slipper i dag neste uttrykk i kampanjen som skal sikre fotballmagasinet Josimar 1 000 nye abonnenter innen 1. juli.
Forrige ukes «Infantino»-annonse, utformet som et redaksjonelt oppslag, skapte stor oppmerksomhet og ga et betydelig abonnementsløft. Nå håper teamet at det nye formatet skal gi den siste dytten som trengs for å nå målet.

– Uttrykket snakker nesten for seg selv, med store bokstaver. Det finnes mange der ute som skulle ønske Josimar ikke fantes. Nettopp derfor er det avgjørende at de gjør det, sier Erik Heisholt, kreativ leder og grunnlegger, Unruled Creative Studio, i en pressemelding.
Det var i begynnelsen av juni det ble kjent at medieeier Even Aas-Eng leitet etter noen som kunne ta over driften av avisene Filter og Josimar.
– Idealisme betaler ikke lønninger. Det finnes nok langt enklere veier til lønnsomhet enn å starte uavhengige aviser. Selv om vi er nærmere enn noen gang å få tallene i balanse, går vi fortsatt med underskudd, skrev han i et innlegg på Facebook og la til at eierne ikke lenger har økonomisk bærekraft til å bære tapene alene.
For at avisene skal overleve startet man en kampanje med å skaffe 1000 nye abonnenter til hver av avisene. Filter har alt nådd målet sitt, nå fortsetter jobben for Josimar.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no