Aftenposten fulgte pavevalget også på reklameplass.
Aftenposten fulgte pavevalget også på reklameplass.

Aftenposten dekket pavevalget på reklameplass

Sort røyk: Ingen ny pave. Hvit røyk: Ny pave!

Publisert

133 kardinaler har de siste dagene vært samlet i Det sixtinske kapell. Ingen av dem slapp ut før en av dem hadde fått to tredjedeler av stemmene og hvit røyk stiger opp fra pipa på kapellet.

Og torsdag kveld ble det klart at ble amerikanske Robert Francis Prevost (69). Han vil herved hete pave Leo XIV.

Konklaven dekket Aftenposten også på reklameplas. 

Konseptet «A», som også stakk av med flest antall metall i årets Gullblyanten, fortsetter dermed å prege bybildet i takt med det som skjer rundt oss.

– Dette konseptet har levert utrolig godt siden lanseringen i fjor. Løsningen rundt pavevalget beviser nok en gang hvor tett på merkevaren reklame kan og bør være. Vi er like aktuelle på reklameplass som i nyhetsdekningen vår og helt tett på kjernen, sier Johanne Barman-Jenssen, Brand manager i Aftenposten, i en pressemelding.

Så fort det skjer noe i Roma, vil røyken skifte farge. TRY står igjen for idé og produksjon for løsningen, som gjennomføres utover uken i samarbeid med Clear Channel.

– Når vi kombinerer sanntidsoppdaterte budskap med høy synlighet og et kreativt grep som dette, får kampanjen både bred dekning og lang levetid. Dette er en løsning folk legger merke til – og husker, sier Isabel R. Davis Brodtkorb i Clear Channel.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS