Eksperter om Aschehougs omdømme etter krisen: – Uheldig Kulturkommentator mener PR-stuntet står i sterk kontrast til hvordan folk vanligvis oppfatter forlaget.
VG ble lurt av sitt eget reklamebyrå Morgenstern har i en årrekke vært reklamebyrået til VG. Nå viser det seg at de står bak PR-stuntet som lurte mediehuset – og som VG selv har måttet avpublisere.
Aschehoug-sjefen beklager stunt Konsernsjef Mads Nygaard beklager på vegne av hele Aschehoug at det ble skrevet falske innlegg til Aftenposten og VG.
Morgenstern etter mediestormen: – Vi ønsket oppmerksomhet, men ikke slik Byråleder Camilla Kim Kielland i Morgenstern svarer på kritikken etter at byrået utviklet ideen bak Aschehougs omstridte stunt.
Morgenstern står bak Aschehoug-lureriet Forlagssjef i Aschehoug bekrefter overfor KOM24 at ideen om å sende inn fiktive spørsmål til norske avisers samlivsspalte, kom fra Morgenstern.
– Et fordekt markedsstunt kan vi ikke stå inne for – Dialogen med forlaget har vært merkelig, ettersom de i fullt alvor trodde at Aftenposten ville være nærmest begeistret over å få dekke et markedsføringsstunt fundert på å føre Aftenpostens lesere bak lyset, sier Eilertsen.
Forlag i forkledning «Aschehoug dikter utenfor bokpermene. Det rokker ved mer enn noen spalter i Aftenposten», skriver Hanne McBride.
Går hardt ut mot podkast-reklame: – Slår ihjel sin egen journalistikk Aftenposten har solgt reklameplass i podkast-format til Wolt. Det får ekspert til å reagere.
Wolt nådde ikke fram med budskapet sitt i pressen. Da valgte de å betale Wolt har vært gjenstand for kritikk i flere saker i mediene den siste tiden. PR-sjef Christian Kamhaug sier de ikke får nok oppmerksomhet når de svarer på beskyldningene, og har nå valgt å betale for en episode av podkasten «Forklart».
Krangel om PR-bransjens makt: – Et sykdomstegn i demokratiet «Bare tull», «sykdomstegn» og «myte» – ordbruken var alt annet enn høflig da PR-bransjens rolle i demokratiet ble debattert på Arendalsuka.
– Blir et verktøy for bedrag Mener Aftenposten og Klassekampen har trykt annonser som inneholder ulovligheter. Avisene legger mye ansvar over på leserene.
Fotballen satser på egne kanaler når sportsredaksjonene forsvinner Blir det mer innholdsproduksjon fra egne kanaler for norske fotballklubber når sportsredaksjonene legges ned?
Aftenposten fjerner Gaza-reklame etter kritikk Palestinakomiteen reagerer sterkt på Aftenpostens «Gaza-reklame».
– Jeg var ikke i tvil om at dette var en jobb for meg Etter å ha blitt rammet av nedbemanning, tok Karoline Pedersen steget fra journalistikken til kommunikasjonsbransjen. Nå har hun landet drømmejobben i Avinor.
Lars Sæthre blir ny partner i Zynk Kommer fra rollen som markeds- og kommunikasjonsdirektør i Handelsbanken.
Flere bedrifter omfavner TikTok-trender mens eksperter advarer TikTok-trenden sprer seg raskt – men er det på tide å gi seg mens leken er god?
Lerøy feirer 125 år med et stunt: Pakker fisken inn i papirutgaven Schibsted Bergen slo på stortrommen da Lerøy Seafood feiret sitt 125 års jubileum nylig.