Daglig leder Knut Hoff Johannessen i Amedia SMB kan vise til solid annonsevekst fra 2019 til 2020.
Daglig leder Knut Hoff Johannessen i Amedia SMB kan vise til solid annonsevekst fra 2019 til 2020.

Amedias største salgssenter fortsetter veksten - øker med 10 millioner fra 2019

– Vi sier stolt at vi er Amedias råeste salgsbedrift.

Publisert

I fjor omsatte Amedia SMB for 67,27 millioner kroner. Det er en økning på 10 millioner NOK fra 2019, opplyses det om i en pressemelding fra selskapet.

Dermed økte salget for Amedia SMB fra 57,14 millioner i 2019 til 67,27 millioner kroner i 2020. I 2018 landet reklamesalget 51,92 millioner kroner. Veksten er på 18 prosent fra 2019 til 2020.

Daglig leder Knut Hoff Johannessen i Amedia SMB bakgrunnen for salgssuksessen slik:

-Først og fremst så har vi hatt en fantastisk gå-på-vilje i hele avdelingen. Ja, alle de supre folka som gir gass på salg og produksjon. Hver og en av oss valgte å gjøre alt for at april og utover ikke skulle bli skadelidende, selv om vi hadde nedstengning av Norge, sier daglig leder Johannessen i meldingen.

Fotballannonser er en av suksessene i 2020.
Fotballannonser er en av suksessene i 2020.

– Annonsere mer i tøffere tider

-Vi laget mange nye prosjekter for å møte annonsørene i fjor - og det betalte seg. Vi reddet inn flere millioner på disse initiativene, og vi fikk med oss mange annonsører på ulike informasjonsannonser etc. Vi ser også at mange av våre kunder vil annonsere mer når det er tøffere tider, for å sikre seg fortsatt oppdrag til bedriftene. Dette gjør at vi har fått med mange nye, og flere gamle kunder inn igjen, sier Hoff Johannessen.

Amedia SMB samarbeider med lokalavisene hos Amedia om å tilby målrettet annonsering på flere plattformer for små og mellomstore kunder. Også Nettavisen er en viktig del av samarbeidet. Dette skjer via bransjeguider som Lokale bedrifter, Bygg og Fagfolk, Helse og Velvære og Rådgivningsguiden.

-Vi sier stolt at vi er Amedias råeste salgsbedrift, men vi er en salgsbedrift som legger vekt på opplæring og utvikling. I de årlige medarbeiderundersøkelsene så ligger vi helt i toppen på trivsel og tilhørighet. Mange av de ansatte sier jo at de gleder seg til å gå på jobb neste dag allerede når de går ut døra på vei hjem fra jobb, forteller Knut Hoff Johannessen.

Amedia SMB er Amedias største salgssenter og har lokaler på Lisleby mellom Fredrikstad og Sarpsborg. Salgskontoret ble etablert i 2004. Siden oppstarten har selskapet omsatt for over 450 millioner NOK. Selskapet har i dag 52 årsverk.

Amedia SMB er organisert inn under Amedia Salg og Marked hos Amedia AS.

Powered by Labrador CMS