Fire nye byråer overtar Klimaetatens kontrakt verdt 24 millioner kroner.

Disse byråene deler på Oslo-kommunens klima-millioner

Klimaetaten i Oslo kommune har delt ut en ny kommunikasjonskontrakt verdt opptil 24 millioner kroner. Fire byråer går seirende ut av konkurransen.

Publisert Sist oppdatert

Mediabrands, Atyp, Kvikk Råd og Nucleus har sikret seg plass på den ferske rammeavtalen, som omfatter både strategisk kommunikasjon, kampanjer og mediekjøp for Klimaetaten de neste årene.

Det viser tildelingsdokumentene som KOM24 har gått gjennom.

Mediabrands får størst andel av kaka, med en kontrakt verdt 14 millioner kroner. De tre øvrige, Atyp, Kvikk Råd og Nucleus, deler på en kontrakt verdt 10 millioner, hvor Atyp er rangert øverst og Nucleus som nummer to. 

Avtalen gjelder i to år, med opsjon på ytterligere to.

Ifølge tildelingsgrunnlaget ble kvalitet vektet høyest i konkurransen. Klimaetaten vurderte oppdragsforståelse (40 prosent) og kompetanse (30 prosent), mens pris ble vektet 30 prosent.

Den nye avtalen erstatter rammeavtalen fra 2021, der Dinamo, Hyper og Manus var leverandører. 

KOM24 har kontaktet Klimaetaten for å få mer informasjon om vurderingene bak tildelingen, men har foreløpig ikke fått svar.

Powered by Labrador CMS