Lanserer gratis anbudsvarsler: – Markedet har vært dominert av betalingsmurer i årevis Cobrief åpner nå gratis anbudssider med e-postvarsler, og utfordrer det etablerte markedet for offentlige anbud. – Dette tok helt av, sier daglig leder Jonas Klafstad.
Vy ut med gigantkontrakt på 300 millioner – nå skal nytt mediebyrå velges Vy har samarbeidet med UM siden 2021. Nå lyses medieavtalen ut på nytt – med en ramme som er mer enn doblet.
Trigger vant 25-millionersanbud – slo ut 12 byråer i kampen om Medietilsynet – I disse dager betyr det mye å vinne stabile, gode kunder – slik som dette.
TIBE vinner to UiO-anbud: – Stolt av folka våre Som eneste byrå har TIBE inngått rammeavtale med Universitetet i Oslo i to kategorier: utvikling av kreative kampanjer og mediekjøp/betalt kommunikasjon. Avtalene strekker seg over fire år.
Cobrief vil revolusjonere anbud – vokser uten å hente penger – Nå har vi de aller fleste byråene på kundelisten.
Lite Bergensbyrå sikret seg kontrakt verdt 14 millioner kroner Etter flere tunge år på rad sikret de seg forutsigbarhet i noen år.
Anbudsveilederen slanket kraftig – ANFO-sjefen endelig fornøyd Kritiserte anbudsveilederen for å være for omfattende – nå sier Jan Morten Drange seg fornøyd med kortversjonen.
Vinner omstridt kontrakt verdt 200 millioner Regjeringen lokket eventbransjen med en gigantavtale, men anbudsprosessen ble kontroversiell – ett byrå trakk seg, og til slutt sto fem aktører igjen i kampen om kontrakten.
Ett års ventetid uten resultat: Hvor blir det av de nye pitche-føringene? De lovede pitche-føringene som skulle rydde opp i eventbransjen, har møtt på utfordringer og lar fortsatt vente på seg.
Netflix velger nytt byrå – TRY tar over stafettpinnen Strømmegiganten har stått på kundelista til Släger i en årrekke, men nå suser Netflix videre med ny byråpartner i TRY.
Dette mener annonsørene om Mediebyråforeningens nye anbudsveileder – Kompensasjon løser ikke byråenes frustrasjon.
Fagskolen Innlandet endrer omstridt anbud Gjør om på kravene, men vil fortsatt ha omfattende caseoppgave.
Derfor dropper JCP å være med på kontroversiell pitch – At kriteriene her er såpass snevre gjør det uaktuelt for oss å delta på denne
Avviser ekskluderende krav: – Vi kan ikke bruke ett år på å lære opp et byrå Stiller store krav til lokal kjennskap i pitch verdt 16 millioner kroner.