Netflix velger nytt byrå – TRY tar over stafettpinnen Strømmegiganten har stått på kundelista til Släger i en årrekke, men nå suser Netflix videre med ny byråpartner i TRY.
Dette mener annonsørene om Mediebyråforeningens nye anbudsveileder – Kompensasjon løser ikke byråenes frustrasjon.
Fagskolen Innlandet endrer omstridt anbud Gjør om på kravene, men vil fortsatt ha omfattende caseoppgave.
Derfor dropper JCP å være med på kontroversiell pitch – At kriteriene her er såpass snevre gjør det uaktuelt for oss å delta på denne
Avviser ekskluderende krav: – Vi kan ikke bruke ett år på å lære opp et byrå Stiller store krav til lokal kjennskap i pitch verdt 16 millioner kroner.
Har fått NoA og Trigger på kundelisten Produktet ble lansert i november, og selskapet har allerede sikret seg Trigger og NoA på kundelisten.
Etterlyser pitch-føringer som ble varslet i oktober: – Det haster For to måneder siden varslet Kreativt Forum, ANFO og Mediebyråforeningen at de ville komme med føringer for byråkonkurranser. Dette er status på samarbeidet.
Pitch perfect! Perfect pitch? «Ber vi om «unormalt» mye i et finaleheat er mitt råd at vi betaler en viss sum. På generelt nivå synes jeg faktisk ikke vi skal be om så mye at spørsmålet reises i det hele tatt», skriver Jan Morten Drange.
Ekspert om kompensasjon i offentlige anbudsrunder: – Unaturlig for reklamebransjen Anders Thue mener det er usannsynlig at flere offentlige oppdragsgivere vil dele ut kompensasjon for deltakelse i anbudsrunder fremover.
Osloskolen velger JCP PRAD Utdanningsetaten søkte nylig et byrå som kan hjelpe dem med kommunikasjon og medietjenester for Osloskolen. JCP PRAD vant anbudet.
ANFO, KF og Mediebyråforeningen bekrefter pitche-føringer Bransjeorganisasjonene har møttes, og vil komme med konkrete føringer for pitching og anbud i reklamebransjen.
Dette sier Mediebyråforeningen om mulige pitche-regler ANFO, Kreativt Forum og Mediebyråforeningen møtes onsdag denne uken for å diskutere problemene rundt pitching i reklamebransjen.
POL får fornyet tillit hos Posten: – Vi gikk all in Posten Norge har valgt POL som leverandør av reklamebyråtjenester etter en åpen konkurranse i markedet.
Rud Pedersen med storsatsing på rådgivning til offentlige anbud Har gjort to strategiske ansettelser.