Forsvaret lyser ut anbud på kommunikasjonstjenester - dropper pitchen – Store byråpitcher er en belastning for byråansatte og ressurskrevende for byråene. Som en stor statlig aktør har vi et ansvar for å redusere belastningen for byråene og effektivisere konkurransen.
Slik ble sjefstanta Tore Woll anbudskonge – Man skal ofte kunne alt, men det viktigste er at du er helt ærlig – ikke jug. Fortell hva du er god til, og tør å si hva du ikke kan.
Knowit Experience sikret seg Avinor-avtale verdt inntil 70 millioner kroner Skal samarbeide om reklamebyråtjenester og strategisk merkevarerådgivning for Avinor i minimum tre år.
Bufdir fortsetter samarbeidet med Trigger. Får også med TRY Råd og Tante Randi Avtalen har en totalverdi på opptil 60 millioner kroner for de tre byråene.
16 kjempet om kontrakt med Utdanningsdirektoratet: Disse tre vant Try Råd, JCP PRAD og Los & co landet avtalen.
Seks av 33 byråer vant kampen om Universitetet i Oslo. Slik ble de ulike byråene vurdert – Det er fryktelig mange gode byråer i Norge, men det er mulig å skille dem når man gjør det nøye, sier kommunikasjonsdirektøren ved UiO.