Spindel Film vinner nytt MUNCH-anbud Siden 2019 har Spindel Film fulgt museets reise fra Tøyen til Bjørvika, og vært tett på MUNCHs satsing på video og digital formidling. Nå ser de fram til å fortsette samarbeidet.
Vegvesenet skal kjøpe strategi for 200 millioner Fem konsulenthus deler i dag på en avtale verdt 130 millioner. Nå lyser Statens vegvesen ut en ny rammeavtale på strategisk rådgivning – med økt ramme på 200 millioner kroner.
Bureau danket ut 15 konkurrenter Hvordan informere uten å skape uro? Det er kommunikasjonsnøtten Bureau nå skal knekke for Bankenes sikringsfond etter å ha slått ut 15 konkurrenter i anbudskonkurranse.
SSB velger Mynewsdesk Statistisk sentralbyrå (SSB) har valgt Mynewsdesk som ny leverandør av medieovervåking.
Bauer vant reklamerettighetene på Oslo Bussterminal 43,8-millionerskontrakt gir reklamegiganten kommersiell kontroll på ett av Norges travleste knutepunkt.
Bane NOR gir JCDecaux reklamerettighetene – igjen Reklamegiganten får eksklusiv rett til 600 flater – slo ut Bauer Media Outdoor i kampen om kontrakten.
Tilbud på anbud «Hei, Offentlige Norge. Grattis! Dere har akkurat gjort billigst mulig til ny standard for kommunikasjon», skriver Erik Heisholt i dette innlegget.
Try Opt danket ut UM – får Vy-kontrakt verdt opptil 300 millioner kroner Etter fire år med UM bytter Vy byråpartner. Try Opt går seirende ut av en av de største mediekonkurransene i offentlig sektor – med en ramme som er mer enn doblet siden sist.
– Prisene er symptomet. Byråmodellen er problemet Prisdebatten etter Bufdir-anbudet har blåst liv i en større diskusjon: Er det byråmodellen det er noe galt med – eller må bransjen bare bli flinkere til å vise hva de faktisk leverer? Tre byråledere svarer – og én ting er de enige om: Det må tenkes nytt.
TRY og Morgenstern deler på Norsk Tipping-avtale Denne uken ble det kjent at Norsk Tipping har valgt nye byråpartnere innen reklame, design og strategisk merkevarerådgivning.
Hva er et unormalt lavt tilbud? Dette sier KOFA-praksis Trigger mener Bufdir skulle undersøkt timeprisene da TRY Råd vant rammeavtalen for kommunikasjonstjenester. KOFA-avgjørelser viser at oppdragsgiver har plikt til å ettergå tilbud som virker unormalt lave, men ikke nødvendigvis til å avvise dem.
Klimaetaten halverer rammen etter kritikk: – Vi har vært nøkterne Etter politisk bråk, kutter Klimaetaten nå i reklamebudsjettet – men holder timeprisene hemmelige.
Disse byråene deler på Oslo-kommunens klima-millioner Klimaetaten i Oslo kommune har delt ut en ny kommunikasjonskontrakt verdt opptil 24 millioner kroner. Fire byråer går seirende ut av konkurransen.
Trigger går til KOFA: – En prinsipiell kamp Trigger vil ta saken videre til Klagenemnda for offentlige anskaffelser (KOFA) og mener Bufdir har brutt sin undersøkelsesplikt – noe direktoratet avviser.
TRY slår tilbake etter prisdumpings-anklager TRY Råd svarer etter prisdumpings-anklagene – og hevder de verken var billigst eller urimelige. Nå hardner debatten om prising og ansvar i byråbransjen.
Trigger mistet Bufdir – klager på prisdumping Etter å ha blitt vraket i kampen om Bufdirs gigantavtale, stiller Trigger spørsmål ved prisene i konkurransen – og mener TRY Råd vant på urealistisk lave satser. Nå vurderer de å ta saken til Kofa.
Ti byråer kjempet om kontrakter verdt 78 millioner – TRY Råd vant begge Byrået gikk til topps i begge delkontraktene i Bufdirs nye rammeavtale – og tar over etter blant andre Trigger, Tante Randi og Per Høj.
TRY Opt danket ut sju byråer – fikk medieoppdraget fra IMDi Åtte byråer kjempet om rammeavtalen. Nå er det TRY Opt som får håndtere mediekjøpet for direktoratet de neste årene.