Dentsu Norge rigger seg for vekst – henter tungvektere til ny satsing
Dentsu Norge styrker sin kommersielle og faglige satsing gjennom to strategiske nyansettelser.
Det melder byrået i en pressemelding.
Stian Giskeødegård er ansatt som Business Development Director og får ansvar for et nyopprettet team med fokus på vekst. Samtidig trer Anders Halfdansen inn i rollen som leder for dentsus helhetlige og integrerte fagmiljø.
– Vi tilpasser oss markedet og samler kraften vår for bærekraftig og lønnsom vekst på vegne av både kundene våre og oss selv, sier Paal Fure, administrerende direktør i dentsu Norge og Nord-Europa.
Skal finne og vinne nye kunder
Dentsu etablerer nå et eget business development-team ledet av Stian Giskeødegård. Målet er tydelig: dentsu skal være den viktigste partneren for vekst for sine kunder.
Giskeødegård har mer enn 20 års erfaring fra både byråsiden og store aktører som Google og Elkjøp Nordic. I sistnevnte ledet han blant annet en av de største markedsføringsomleggingene i Norden.
– Vi styrker oss kommersielt fordi vi ser store muligheter. Stian har den erfaringen, innsikten og energien vi trenger for å realisere ambisjonene våre. Han får en nøkkelrolle i å drive vekststrategien vår fremover, sier Fure.
Giskeødegård trer også inn i ledergruppen i dentsu Norge.
– Jeg ser frem til å bidra til målrettet vekst i et miljø med så sterk faglig tyngde. Det å kombinere strategisk perspektiv med praktisk problemløsning er noe jeg virkelig brenner for, sier han.
Skal lede tverrfaglig utvikling
Parallelt med den kommersielle satsingen styrker dentsu sin faglige organisering. Anders Halfdansen får ansvar for å lede og videreutvikle dentsus integrerte leveransemodell på tvers av fagområder og spesialistmiljøer.
– Med Anders får vi en erfaren leder som forstår viktigheten av å koble innsikt, innovasjon og kundebehov i én helhetlig leveranse. Dette er en viktig del av satsingen vår på å være den mest relevante og verdiskapende partneren for kundene, sier Fure.
Halfdansen kommer med god, relevant erfaring fra utvikling av tverrfaglige team og komplekse kundeprosjekter.
– Jeg gleder meg til å bli kjent med folka og fagmiljøet i dentsu. Målet er å utvikle løsninger som både kundene trenger og våre egne fagfolk er stolte av å levere, sier han.
Rigger seg for vekst
Dentsu har de siste årene stått støtt i et marked preget av store endringer. Nå tar vi grep for å løfte både den faglige og kommersielle utviklingen til neste nivå.
– Dette handler ikke om å starte på nytt, men om å forløse potensialet i det vi allerede har – og bygge videre med tydelige prioriteringer. Vi rigger oss for å være en preferert strategisk partner for vekst, sier Fure.
Som et ledd i denne endringen vil Marit Mæhlum gå inn i en ny rolle i dentsu.
– Vi ser et endret behov for å levere på de ledelsesbehovene denne omorganiseringen medfører, samt å møte de forventninger våre ansatte har til ledelse, utvikling og vekst på en enda bedre måte, sier Stian Jansen.
Marit går inn i rollen som Organization & Operations Director, og skal ha ansvaret for hvordan vi leder, utvikler, evaluerer og beholder alle våre dyktige ansatte fremover.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no