(GAMLE MUSEET, OSLO): Torsdag var det klart for Mediaforums høstkonferanse, «Andre boller» i Oslo, der Medieprisen, Norges Beste Medieselger, Annonsørprisen og Hedersprisen deles ut. Dagen er også tettpakket med faglig innhold fra morgen til kveld.
Jo-Øystein Slinde fra JCDecaux, juryleder for Mediekanal.Foto: Anette Johansen-Desjardin
Medieprisen er første prisdryss for dagen, og består totalt av de fire kategoriene; Mediestrategi, Mediekreativitet, Mediekampanje og Mediekanal.
Her ser du en oversikt over kategoriene og årets shortlist. Vinnerne utheves fortløpende i fet skrifttype.
Mediestrategi
PHD for Coop - Obs Pelsfluencer: Bronse.
OMD for Telenor Norge - Telenor T-We: Sølv.
OMD for Orkla Foods - Mr.Lee: Atter en nudelkonge: Diplom.
Mediacom for Tine - Best etter
Mediacom for Diplom-Is - De som vet, de vet
OMD for Asan - Ta vare på intimiteten: Diplom.
Starcom for Rikstoto - Alle kan vinne til, og med du
OMD for McDonald’s – «Junk Food»: Fra skjellsord til kvalitetsstempel: Gull.
Starcom for Burger King - Gourmet Grill - A very fancy burger
Starcom for Høyskolen Kristiania - Et skoleeksempel: Diplom.
Mediekreativitet
PHD for Coop - La flammene gjøre jobben: Gull.
Mediacom for Diplom-Is - De som vet, de vet: Bronse.
Zenith by Publicis for Findus - En dynamisk middagsplanlegger
Zenith by Publicis for Brynild - Vent på Dent - Flip to Change
PHD for Coop - Obs Pelsfluencer: Sølv.
Mediekampanje
Schibsted Partnerstudio for Helsedirektoratet, FHI, IMDi - Slik bygget vi et nyskapende og flerspråklig innholdsunivers i Norges største nyhetsmedie: Sølv.
Schibsted for ORKLA - På Alles Lepper!: Diplom.
Schibsted for Kondomeriet - Slik kom Schibsted inn bakdøra: Gull.
Aller Concept Store for Telenor T-We - Strømmer til T-We: Diplom.
Schibsted for Kondomeriet - Slik kom Schibsted inn bakdøra.Foto: Anette Johansen-Desjardin
Mediekanal
Aller Media for Helsedirektoratet - Stopptober 2020: Gull.
Egmont People for Helsedirektoratet - #SPØRMER: Bronse.
Hegnar Media for ALD Automotive AS - Mer enn et magasin
Adlink for ASAN - Ta vare på intimiteten: Diplom.
Amedia Innholdsbyrå for Coop Prix - Kan lokale stemmer løfte kjedens satsing på frukt og grønt? Sølv.
Aller Media for Helsedirektoratet.Foto: Anette Johansen-Desjardin
Dette er juryen for Medieprisen:
Sten Bråthen, Strategidirektør i Mediacom. jurygeneral for Medieprisen.
Sverre Vinje, Kundedirektør i Carat. juryleder for Mediestrategi.
Lena Sarset, Chief Client Officer, RED Dentsu X. juryleder for Mediekreativitet.
Jo-Øystein Slinde, Markedsdirektør i JCDecaux. juryleder for Mediekanal.
Håvard Sesseng, Business Director i Starcom. Juryleder for Mediekampanje.
Kine Kristin Wølneberg, Head of Broadcast i Red Dentsu X er prisansvarlig.