(GAMLE MUSEET, OSLO): Torsdag var det klart for Mediaforums høstkonferanse, «Andre boller» i Oslo, der Medieprisen, Norges Beste Medieselger, Annonsørprisen og Hedersprisen deles ut. Dagen er også tettpakket med faglig innhold fra morgen til kveld.
Medieprisen er første prisdryss for dagen, og består totalt av de fire kategoriene; Mediestrategi, Mediekreativitet, Mediekampanje og Mediekanal.
Her ser du en oversikt over kategoriene og årets shortlist. Vinnerne utheves fortløpende i fet skrifttype.
Mediestrategi
PHD for Coop - Obs Pelsfluencer: Bronse.
OMD for Telenor Norge - Telenor T-We: Sølv.
OMD for Orkla Foods - Mr.Lee: Atter en nudelkonge: Diplom.
Mediacom for Tine - Best etter
Mediacom for Diplom-Is - De som vet, de vet
OMD for Asan - Ta vare på intimiteten: Diplom.
Starcom for Rikstoto - Alle kan vinne til, og med du
OMD for McDonald’s – «Junk Food»: Fra skjellsord til kvalitetsstempel: Gull.
Starcom for Burger King - Gourmet Grill - A very fancy burger
Starcom for Høyskolen Kristiania - Et skoleeksempel: Diplom.
Mediekreativitet
PHD for Coop - La flammene gjøre jobben: Gull.
Mediacom for Diplom-Is - De som vet, de vet: Bronse.
Zenith by Publicis for Findus - En dynamisk middagsplanlegger
Zenith by Publicis for Brynild - Vent på Dent - Flip to Change
PHD for Coop - Obs Pelsfluencer: Sølv.
Mediekampanje
Schibsted Partnerstudio for Helsedirektoratet, FHI, IMDi - Slik bygget vi et nyskapende og flerspråklig innholdsunivers i Norges største nyhetsmedie: Sølv.
Schibsted for ORKLA - På Alles Lepper!: Diplom.
Schibsted for Kondomeriet - Slik kom Schibsted inn bakdøra: Gull.
Aller Concept Store for Telenor T-We - Strømmer til T-We: Diplom.
Mediekanal
Aller Media for Helsedirektoratet - Stopptober 2020: Gull.
Egmont People for Helsedirektoratet - #SPØRMER: Bronse.
Hegnar Media for ALD Automotive AS - Mer enn et magasin
Adlink for ASAN - Ta vare på intimiteten: Diplom.
Amedia Innholdsbyrå for Coop Prix - Kan lokale stemmer løfte kjedens satsing på frukt og grønt? Sølv.
Dette er juryen for Medieprisen:
Sten Bråthen, Strategidirektør i Mediacom. jurygeneral for Medieprisen.
Sverre Vinje, Kundedirektør i Carat. juryleder for Mediestrategi.
Lena Sarset, Chief Client Officer, RED Dentsu X. juryleder for Mediekreativitet.
Jo-Øystein Slinde, Markedsdirektør i JCDecaux. juryleder for Mediekanal.
Håvard Sesseng, Business Director i Starcom. Juryleder for Mediekampanje.
Kine Kristin Wølneberg, Head of Broadcast i Red Dentsu X er prisansvarlig.