Aller Media for Helsedirektoratet med Stopptober 2020 drar hjem med gull i kategorien Mediekanal.
Aller Media for Helsedirektoratet med Stopptober 2020 drar hjem med gull i kategorien Mediekanal.

Vinnerne av Medieprisen 2021

Aller Media for Helsedirektoratet stikker av med første pris under årets høstkonferanse.

Publisert Sist oppdatert

(GAMLE MUSEET, OSLO): Torsdag var det klart for Mediaforums høstkonferanse, «Andre boller» i Oslo, der Medieprisen, Norges Beste Medieselger, Annonsørprisen og Hedersprisen deles ut. Dagen er også tettpakket med faglig innhold fra morgen til kveld.

Jo-Øystein Slinde fra JCDecaux, juryleder for Mediekanal.
Jo-Øystein Slinde fra JCDecaux, juryleder for Mediekanal.

Medieprisen er første prisdryss for dagen, og består totalt av de fire kategoriene; Mediestrategi, Mediekreativitet, Mediekampanje og Mediekanal.

Her ser du en oversikt over kategoriene og årets shortlist. Vinnerne utheves fortløpende i fet skrifttype.

Mediestrategi

  • PHD for Coop - Obs Pelsfluencer: Bronse.
  • OMD for Telenor Norge - Telenor T-We: Sølv.
  • OMD for Orkla Foods - Mr.Lee: Atter en nudelkonge: Diplom.
  • Mediacom for Tine - Best etter
  • Mediacom for Diplom-Is - De som vet, de vet
  • OMD for Asan - Ta vare på intimiteten: Diplom.
  • Starcom for Rikstoto - Alle kan vinne til, og med du
  • OMD for McDonald’s – «Junk Food»: Fra skjellsord til kvalitetsstempel: Gull.
  • Starcom for Burger King - Gourmet Grill - A very fancy burger
  • Starcom for Høyskolen Kristiania - Et skoleeksempel: Diplom.

Mediekreativitet

  • PHD for Coop - La flammene gjøre jobben: Gull.
  • Mediacom for Diplom-Is - De som vet, de vet: Bronse.
  • Zenith by Publicis for Findus - En dynamisk middagsplanlegger
  • Zenith by Publicis for Brynild - Vent på Dent - Flip to Change
  • PHD for Coop - Obs Pelsfluencer: Sølv.

Mediekampanje

  • Schibsted Partnerstudio for Helsedirektoratet, FHI, IMDi - Slik bygget vi et nyskapende og flerspråklig innholdsunivers i Norges største nyhetsmedie: Sølv.
  • Schibsted for ORKLA - På Alles Lepper!: Diplom.
  • Schibsted for Kondomeriet - Slik kom Schibsted inn bakdøra: Gull.
  • Aller Concept Store for Telenor T-We - Strømmer til T-We: Diplom.
Schibsted for Kondomeriet - Slik kom Schibsted inn bakdøra.
Schibsted for Kondomeriet - Slik kom Schibsted inn bakdøra.

Mediekanal

  • Aller Media for Helsedirektoratet - Stopptober 2020: Gull.
  • Egmont People for Helsedirektoratet - #SPØRMER: Bronse.
  • Hegnar Media for ALD Automotive AS - Mer enn et magasin
  • Adlink for ASAN - Ta vare på intimiteten: Diplom.
  • Amedia Innholdsbyrå for Coop Prix - Kan lokale stemmer løfte kjedens satsing på frukt og grønt? Sølv.
<span class="font-weight-bold" data-lab-font_weight_desktop="font-weight-bold">Aller Media for Helsedirektoratet.</span>
Aller Media for Helsedirektoratet.

Dette er juryen for Medieprisen:

  • Sten Bråthen, Strategidirektør i Mediacom. jurygeneral for Medieprisen.
  • Sverre Vinje, Kundedirektør i Carat. juryleder for Mediestrategi.
  • Lena Sarset, Chief Client Officer, RED Dentsu X. juryleder for Mediekreativitet.
  • Jo-Øystein Slinde, Markedsdirektør i JCDecaux. juryleder for Mediekanal.
  • Håvard Sesseng, Business Director i Starcom. Juryleder for Mediekampanje.
  • Kine Kristin Wølneberg, Head of Broadcast i Red Dentsu X er prisansvarlig.
Powered by Labrador CMS