Konrad Skogen og Katrine Engja Stake fra Orkla Confectionary and Snacks, skal representere Norge i kategorien Marketers i Young Lions i Cannes.

Orkla-duoen skal til Cannes: Er Norges bidrag i Marketers-kategorien

Utkonkurrerte åtte andre lag.

Publisert Sist oppdatert

I samarbeid med TRY, sponser ANFO også i år Young Lions-konkurransen som retter seg til unge markedsførere på annonsørsiden. Gjennom en casebasert konkurranse fikk de ulike teamene noen få dager på å lage et konsept basert på en brief, levert av en norsk veldedig organisasjon.

Tils lutt var det Katrine Engja Stake og Konrad Skogen fra Orkla Confectionary and Snacks, som stakk av med seieren og skal representere Norge i kategorien «Marketers» i den internasjonale konkurransen Young Lions i Cannes.

Young Lions sju kategorier:

  • ANFO står for Marketer
  • Grafill for Design
  • INMA for Digital
  • Meiebyrforeningen for Meda
  • Abelia for PR
  • Amedia for print
  • Kreativt Forum for Film

Det hele koordineres og representeres av CAPA kinoreklame i Norge.

I år var det Flyktninghjelpen (NRC) som var briefholder. Oppgaven var å øke antall bidrag fra yngre givere, og målgruppen ble satt til 25 til 40 år. Først og fremst var faste, månedlige givere et uttalt mål fra briefholder.

– Årets besvarelser holdt et skyhøyt nivå og det virker nærmest som om at kreativiteten ikke har noen grenser. Her er det mye Flyktninghjelpen kan la seg inspirere av i sitt markedsarbeid fremover, sier konkurranseansvarlig for Young Lions Marketers i ANFO, Thomas Rønnerud, i en pressemelding.

I årets konkurransen var det ni påmeldte team – noe som er rekord i denne kategorien. Alle team fikk 5 minutter til å presentere sitt konsept, og juryen hadde videre 5 minutter til å stille spørsmål. Den nasjonale konkurransen er strukturert for å være så lik den internasjonale konkurransen, som mulig.

Powered by Labrador CMS