Bud Light reklame fra Vancouver Pride i 2017.
Bud Light reklame fra Vancouver Pride i 2017.

Kritiserer Bud Light-morselskap for manglende håndtering av hets

– Jeg ventet på at selskapet skulle ta kontakt, men det gjorde de aldri

Publisert

Anheuser-Busch InBev (AB InBev), morselskapet til Bud Light, har vært i hardt vær etter en sponsoravtale med transinfluenseren Dylan Mulvaney.

Kampanjen, som bestod av en Instagrampost, har blitt dårlig mottatt av noen av Bud Lights kjøpere, og salget har stupt i etterkant. Mye av kritikken retter seg mot Mulvaney som transperson, og hun har mottatt mye hets i kjølvannet av kampanjen.

Nå kritiserer Mulvaney AB InBev for manglende støtte, og at de har latt henne i stikken, melder AdAge.

– Jeg ventet på at selskapet skulle ta kontakt, men det gjorde de aldri, sier Mulvaney i en video på Instagram.

Ifølge henne har hun blitt etterlatt til seg selv for å håndtere hetsen hun har opplevd som følge av sponsorkampanjen.

– At et selskap hyrer inn en transperson for og så ikke støtte dem offentlig, er for meg verre enn å ikke hyre en transperson i det hele tatt. Det gir kunder tillatelse til å være så hatefull og transfobisk som de vil.

AB InBev har ikke adressert Mulvaneys kritikk direkte, men en talsperson for selskapet sier:

– Vi forblir forpliktet til programmene og partnerskapene vi har inngått over tiår med organisasjoner som strekker seg over flere miljø, inkludert de i LHBTQ+-miljøet.

Powered by Labrador CMS