Dette byrået blir meglergigantens nye strategiske partner
– Å bygge en felles kultur og en tydelig merkevare fra dag én er avgjørende for at vi lykkes.
Når Sørmegleren og Eiendomsmegler Vest nå slår seg sammen til Eiendomsmegler Norge, blir selskapet en av landets største eiendomsmeglerkjeder.
For å sikre en tydelig og samlende merkevare har selskapet valgt det kreative merkevarebyrået NOSLEEPTILLBROOKLYN som strategisk partner i arbeidet med merkevarestrategi og den påfølgende implementeringsprosessen.
Det skriver selskapet i en pressemelding.
Fusjonen kommer som en naturlig følge av eierbankene, Sparebanken Vest og Sparebanken Sør, sin sammenslåing til Sparebanken Norge tidligere i år.
Også der spilte NOSLEEPTILLBROOKLYN en sentral rolle i utformingen av den nye bankens merkevarestrategi.
– Vi står midt i en spennende og transformativ periode. Å bygge en felles kultur og en tydelig merkevare fra dag én er avgjørende for at vi lykkes. For oss var det avgjørende å finne en partner som forsto kompleksiteten i en fusjonsprosess og har en dokumentert evne til å legge til rette for sterke og fremtidsrettede merkevarer, sier Benedicte Glenne og Anne Berit Botnevik i Eiendomsmegler Norge.
Sammen har de to ledet arbeidet med å forene marked, merkevare og kommunikasjon fram mot den juridiske fusjonen 1. november
Når de nå samles under en felles paraply, blir de en betydelig aktør i det norske eiendomsmarkedet.
– Flere miljøer ble nøye vurdert for oppdraget, men NOSLEEPTILLBROOKLYNs lange erfaring og strategiske håndtering av lignende prosesser veide tyngst. Arbeidet med merkevarene til Sparebanken Norge og den heldigitale Bulder Bank har vist en unik forståelse for finans- og eiendomsbransjen, avslutter Glenne og Botnevik.
Teamet i NOSLEEPTILLBROOKLYN ledes av Aris Theophilakis og Suzanne Grapendaal, henholdsvis faglig leder og leder for innsikt og medier. Arbeidet med innsikt, analyse og utvikling av en komplett merkevareplattform er allerede i gang.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no