Mener norske markedssjefer har manglende fokus på nye kunder Halvparten av norske bedriftsledere oppgir i en ny, stor undersøkelse å ha hovedfokus på eksisterende kundemasse i stedet for å jakte nye – det bekymrer ekspertene.
Thomas Kolster om merkevarenes jobb for å holde seg relevante: – Som å jakte på regnbuen Når alle merkevarer framstiller seg selv nærmest som Mor Teresa og Gandhi er det noe galt. Det mener Thomas Kolster som ber merkevarene bli mer ærlige i kommunikasjonen.
Merkevaren Rema 1000 knuser Lego i Danmark – Sliter mer i Norge Rema 1000 har klatret til topps både på bærekraftsmåling og på merkevaremåling i Danmark. Skylder på slitasje for dårligere resultat i Norge.
SAS lanserer helt ny kommunikasjonsplattform: – Nå begynner en helt ny tid – For våre kunder og internt begynner nå en ny tid, sier SAS sin kommunikasjonsdirektør til KOM24. I dag lanserer de en helt ny merkevareplattform.
Da ølfestivalen ikke fikk reklamere for produktene måtte de tenke kreativt Takket være strenge norske alkoholregler måtte gjengen bak ølfestivalen What's Brewing tenke annerledes. Merkevarekonseptene har gitt dem internasjonal oppmerksomhet.
Flere av Markedssjefenes kunder ønsker seg «Vipps-språket» Elin Scott forteller hvorfor tone of voice er så viktig, og mener den samme stemmen kan brukes i alle kanaler.
TV 2 samler hele kanalens kommunikasjon inn i ett konsept Ønsker å styrke relasjonen til publikum ved å fornye TV 2 som merkevare.
Bleed står bak merkevarestrategi, navn og design til svensk bilabonnement Gjensidige og norske Imove har lansert bilabonnement-tjenesten Schysst i Sverige. Bleed står for merkevarestrategi, navn og design.
Kristina og Maiken skal jobbe med merkevarebygging for Stavanger kommune – Planen var faktisk ikke å bytte jobb enda, men når jeg så denne stillingen var valget enkelt.
TV 2 sjefen: – Virkelig stolt av den nye profilen En sterkere merkevare og ny visuell identitet er første steg i et taktskifte som omfatter hele TV 2s organisasjon, skriver TV 2.