
Sjømatrådet vant PR-pris i USA
Gikk til topps i «Annual Anvil Awards» for andre året på rad.
Det er Public Relations Society of America som deler ut prisen. I fjor vant Norges sjømatråd med laksekampanjen for 2023. I år vant Sjømatrådet førstepris i kategorien «Events and Observances» for restaurantkampanjen «Sea to Table» som ble kjørt gjennom to uker i New York sommeren 2024.
Hensikten med restaurantkampanjen var å få forbrukere til å prøve sjømat fra Norge, bygge preferanse for norsk sjømat hos restaurantene, og å bygge sterkere nettverk med kokker i markedet i Nord-Øst som er Sjømatrådets viktigste satsningsområde.
– En imponerende samling restauranter takket ja til å bli med oss på kampanjen. De er alle toneangivende i sine segmenter og har svært velrenommerte kokker bak grytene. Gjennom disse ukene fikk vi virkelig løftet frem laks, torsk, kongekrabbe og snøkrabbe fra Norge, sier Anne-Kristine Øen i Sjømatrådet, i en pressemelding.
«Sea to Table»-kampanjen bidro til mye positiv oppmerksomhet, og derfor gjentas også suksessen i 2025.
– Det er sjeldent at en så ung kampanje vinner priser i denne konkurransen, og det oppmuntrer oss i vår videre innsats. Prisen er en stor anerkjennelse av det strategiske arbeidet som Norges sjømatråd har utrettet i USA i samarbeid med vår PR-partner Padilla.
Coca Cola Company, US Open, Colgate, traktorprodusenten John Deere og Crayola fargestifter var blant de andre vinnerene.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no