I en ny kampanje signert TRY, viser IKEA hvordan produktene deres spiller en rolle i folks liv – på godt og vondt.

Barnløshet, utroskap og demens i ny IKEA-kampanje

Gjennom en rekke små historier tar møbelgiganten opp såre temaer som barnløshet, utroskap og demens – men også studentliv, fest og hverdagen med kresne småunger.

Publisert

Kampanjen lanserer også IKEA Norge sin nye kommunikasjonsplattform «Laget for livet», som skal romme alt IKEA har på hjertet i årene fremover.

Det skriver de selv i en pressemelding.

Annika Mørch Asté er Marketing Communication Manager hos IKEA og forklarer hvordan kampanjen omfavner den nye plattformen, også laget sammen med TRY: 

– IKEA-produktene er der gjennom alt – de gode dagene, de vanskelige dagene, og alle hverdagene imellom, som jo er selve livet, sier hun.

Det er TRY som står bak kampanjen, og teamet Eirik Sørensen og Caroline Riis har igjen utfordret det klassiske IKEA-uttrykket. 

– Livet består av mer enn Instagram-øyeblikk, og det er fantastisk at IKEA tør å anerkjenne dette. Vi tenkte det kunne være litt fint å la de kjente og stramme IKEA-prispunktene fortelle ekte og varme historier om livene til de mange menneskene der ute, sier de.

Kampanjen rulles ut på TV i disse dager og vil gjennom året også dukke opp på kino, utendørs, print og i digitale flater. Den er laget av:

  • Kreatør: Eirik Sørensen
  • Kreatør: Caroline Riis
  • Prosjektleder: Marte Heiersted
  • Konsulent: Trond Sandø
  • Designer: Mats Mæland
  • Regissør: Jakob Marky
  • DoP: Benjamin Loeb
  • Produsent: Øystein Dyb
  • Marketing Communication Manager IKEA: Annika Mørch Asté
  • Marketing Communication Specialist: Ina LimaContent 
  • Specialist: Johan Christian Hafstad 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS