Regnskapsselskapet Tripletex har skapt blest med en helsides annonse der de innrømmer at de er dårlige på PR. Nå søker de sin første kommunikasjonsansvarlige.

Tripletex slår seg selv i hodet i ny annonse: – Vi er ræva på PR

Regnskapsselskapet Tripletex går uvanlig ærlig til verks i sin nyeste rekrutteringskampanje. 

Publisert Sist oppdatert

Regnskapsselskapet Tripletex opplever massiv respons etter en helsides annonse med teksten «vi måtte betale for å komme i avisa denne gangen også». Nå skal selskapet ansette sin første PR- og kommunikasjonsansvarlige.

Tripletex' markedssjef Eirik Nereng.

– Jeg er veldig fan av å ikke være så selvhøytidelig. Da er det bedre å si det som det er: Vi er gode på betalt annonsering, men dårlige på PR, sier Eirik Nereng, markedsdirektør i Tripletex, til KOM24.

Ærlig annonsekampanje

Annonsekampanjen, som Tripletex har laget internt sammen med markedsfører Henrik Jensen, skiller seg fra tradisjonell selvskryt:

«Hørt om Tripletex? Godt mulig. Hvis du har det, er det sannsynligvis via noen du kjenner eller via markedsføringen vår. Betalt annonsering vel å merke. Der er vi ganske gode. PR-biten derimot, er vi rett og slett ganske dårlige på. Det synes vi er synd.»

Nereng forteller at de nylig undersøkte omtalen av selskapet:

«Vi måtte betale for å komme i avisa.» Med denne setningen innleder Tripletex sin nye annonse.

– Da vi sjekket hva som var skrevet om oss som ikke var annonsert, var det ganske skuffende lesning.

Responsen på kampanjen har ifølge markedsdirektøren overgått forventningene.

– Den traff et eller annet. LinkedIn-posten min har over 50 000 visninger, og vi har fått både mange søkere og masse feedback. Det synes jeg er skikkelig gøy.

Stort potensial i redaksjonelle kanaler

 Selskapet, som har over 147 000 bedriftskunder i Norge, ser stort potensial i redaksjonell synlighet.

– Vi sitter tett på norsk næringsliv, har masse gode historier fra kundene våre og en sterk tech-suksess internt. Det er så mange strenger å spille på, men vi har vært flinke til å bruke det bare i betalt markedsføring – ikke i PR, sier Nereng.

Nå søker selskapet en PR- og kommunikasjonsansvarlig som kan ta styringen på både pressemeldinger, mediekontakt, taler og employer branding.

– Jeg tror den rette kandidaten kan bli en gamechanger. Vi trenger noen som kan gi oss det ekstra touchet – og sørge for at vi ikke går inn i samme tone og samme greie år etter år. Denne rollen blir superviktig for å freshe oss opp litt, sier Nereng.

Ansettelsesprosessen er allerede i gang, med søknadsfrist 1. oktober.

– Jeg håper vi har en kandidat på plass i løpet av oktober, avslutter Nereng.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS