Tone i Trigger mener du bør styre unna disse ordene i stillingsannonser – Jeg tror ikke nødvendigvis at man får bedre søkere ved å «spisse» budskapet og ønske seg «analytiske», «strategiske» eller «målrettede» kandidater som «brenner» for alt.
Spør du meg, er det vår fordømte plikt «Jeg slår et slag for at vi gir ungdommene våre et bedre førsteinntrykk av arbeidslivet! De fortjener en god tilbakemelding like mye som oss voksne!», skriver Kari Anne Susegg Kvarving.
Fretex Jobb lanserer «Klikk og vent»-rekruttering Konseptet er inspirert av «klikk og hent»: – Det skal være enkelt å få det man trenger – også rett kandidater.
Mediekollega-sjefen tror de nye reglene for bemanning og innleie er en fordel for kandidatene – I stedet for å bli ansatt gjennom oss, vil man heller få et ansettelsesforhold med bedriften man jobber for.
Begge begynte som summer interns i Mills - jobber som produktsjef og KAM i dag Mills åpner markedsavdelingen for nye interns denne sommeren.
Atle Lessum om å gi seg i Schibsted: – Riktig og viktig for Schibsted og meg – Spennende og litt skummelt
I år skal den beste stillingsannonsen kåres på Magnet Awards – Her håper jeg vi får noen fabelaktige bidrag fra små virksomheter som ellers ikke kan konkurrere med de store, sier årets jurygeneral Hans Petter Stub.
Kampanjen skaper debatt. Det er bra. Vi skjønner at den kan trigge forskjellige reaksjoner «Vi håper på god debatt om viktigheten av at vi som arbeidsgivere legger til rette for unge mennesker som skal inn i arbeidslivet», skriver Kristina Johansen i McDonald's.
«Hvordan har du fått jobb i NRK?» En personlig historie om søken etter tilhørighet «Og jeg må innrømme at det spørsmålet har ligget som en dunst av usikkerhet og sorg over meg i den første tiden i ny jobb», skriver Irina Gorokhova.
Små grep som vil fjerne det store, skumle «har jeg gjort et godt valg?» «På tide å fjerne vakuumet», skriver Sebastian Øyrehagen.
Mediekollega henter tidligere rekruttering til selskapet – Hun ble rekruttert av meg som grafisk designer til Foll Reklamebyrå for noen år siden. Da hun søkte jobben som rekrutteringsrådgiver – falt mange brikker på plass hos meg, sier daglig leder.
Lønn er fortsatt det største ønsket i ny jobb Men ønsket om trygghet og stabilitet gjør det største bykset blant de ti ønskene kommunikasjonsnæringen ser etter i en ny jobb.
Flest vil jobbe for en annonsør - knuser byrå og mediebedriftene Som i år som i fjor – ser godt over 40 prosent på annonsørene som den mest attraktive bransjen å jobbe i.
NRK og Schibsted er de mest attraktive som arbeidsgiver - kun to byråer inne på topp ti Det viser de siste funnene i Tefts bransjeundersøkelse: TRY og Anorak må ta til takke med henholdsvis sjette og tiende plassering.
Arrangerer Norges første heldags LinkedIn-konferanse: – Fullstendig galskap – At vi valgte å booke en hel kinosal og foredragsholdere for en sekssifret totalsum før en eneste billett er solgt, og uten at vi engang vet om dette er noe folk vil ha – kjennes jo mildt sagt på kroppen.
Nettrakett endret rekrutteringsbudskapet – nå åpner de ny avdeling – Et direkte resultat av den siste kampanjen, sier byrålederen.