☀️Sommerpraten:
– Den største erkjennelsen er at vi alle faker det litt
– Den største erkjennelsen man gjør etter noen år i byrå, er at vi alle er like nevrotiske og usikre med jevne mellomrom
I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer.
I tillegg får vi blant annet høre hva deres mest minneverdige sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.
I dag er det Eirik Johansen, kreatør i Anorak, som svarer i Sommerpraten.
– Hva gleder du deg mest til i sommer?
– Jeg gleder meg mest til å slappe av i Oslo. Løpe i skogen, bade på Sukkerbiten og sitte på en og annen bar. Kanskje det også blir en hyttetur et eller annet sted. Vi skal dessuten begynne planleggingen av neste års NEKROTRAIL. Påmeldingen åpner til høsten, bare nevner det.
– Hva er det rareste eller mest minneverdige du har opplevd på ferie?
– Jeg husker veldig godt første gang jeg spiste kyllingvinger. Det var på en båttur sommeren jeg fylte fire.
– Hvem i bransjen har imponert deg det siste året?
– At Svein og Jakob i Anorak vant sølv i Young Lions synes jeg er ganske imponerende. Utenom eget byrå vil jeg trekke frem Ole Dyrseth og fotografene i Hest Agentur. Jeg er fan og imponeres over alt de gjør.
– Hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?
– I reklameverdenen kommer man ikke utenom Try sin Zalo-kampanje, en jobb jeg elsker på mange nivåer. Også den underholdende debatten i ettertid. En ny jobb som ikke vinner i Gullblyanten, men som jeg liker veldig godt akkurat nå, er Oasis-reunion-hyllesten fra Lidl, Lidl by Lidl, der de har laget sin egen versjon av Berghaus-jakka som Liam Gallagher frontet tidligere i år. Jeg stiller meg i kø.
– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?
– Den største erkjennelsen man gjør etter noen år i byrå, er at vi alle er like nevrotiske og usikre med jevne mellomrom. Alle faker det, så det er ingen grunn til at du ikke skal ha masse selvtillit og gjøre akkurat det samme. Og hvis du ikke har fått foten innenfor et byrå ennå, ikke gi opp. Flinke folk får alltid jobb. PS: Anorak søker tekstforfatter.
– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?
– Å være på TV i det hele tatt er det siste jeg kunne tenke meg, så derfor velger jeg et realityprogram som hadde veldig lave seertall. For eksempel serien Ville Vesten, med Liv Marit Wedvik som programleder.
Her skulle 12 deltagere drive en kvegflokk på rundt 100 dyr gjennom Arizonas ørkenlandskap. Poenget var å miste færrest mulig kyr på veien, og at de holdt kveget i best mulig stand. Underveis røk deltakerne ut etter tur når «cowboykunnskapene» ble testet i en rekke konkurranser. Vinneren fikk summen som kyrne oppnådde på en kvegauksjon i Willcox.
Første episode ble sett av 95 000, den andre av 61 000.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no