Joel Kinnaman er SAS sin frontfigur i deres nye kampanje.
Joel Kinnaman er SAS sin frontfigur i deres nye kampanje.

SAS lanserer ny kampanje med Hollywood-stjerne

– Som Skandinavias flyselskap har vi et ansvar for å representere regionen og menneskene her med stolthet.

Publisert Sist oppdatert

SAS bygger videre på sitt kommunikasjonskonsept «We Are Scandinavia» i en ny kampanje der den svenske skuespilleren Joel Kinnaman spiller hovedrollen. Kampanjen skal styrke selskapets premiumposisjon og løfte fram det som virkelig gjør SAS unikt – den skandinaviske identiteten.

Kampanjen utforsker hva det betyr å være skandinav: innovativ, fremtidsrettet og med naturlig høye forventninger til kvalitet og opplevelse. Med dette som utgangspunkt forteller SAS historien om et flyselskap som speiler de samme verdiene.

– Skandinaver er kjent for å sette lista høyt – i design, innovasjon og i hverdagen. Denne kampanjen hyller den mentaliteten og posisjonerer SAS som det naturlige valget for dem som forventer mer, sier Helene Abel Hansen, konserndirektør for markedsføring i SAS.

– Som Skandinavias flyselskap har vi et ansvar for å representere regionen og menneskene her med stolthet. Denne kampanjen handler om forbindelsen mellom hvem vi er, og hvordan vi flyr, sier Johanna Gustafsson, merkevaresjef i SAS.

Joel Kinnaman forteller historien i kampanjefilmen. Med en internasjonal karriere representerer han den samme åpenheten, autentisiteten og fremtidsrettede ånden som ligger i SAS' merkevare.

Internasjonalt fremhever kampanjen at SAS er Skandinavias eneste flyselskap, drevet av de samme menneskene som kjennetegner regionens progressive ånd.

Kampanjen er utviklet av SAS i samarbeid med Åkestam Holst, med bidrag fra norske Anorak. Den vil rulles ut i Skandinavia og vises internasjonalt i utvalgte perioder og kanaler fra 27. oktober, med en full 360°-satsing på ulike plattformer.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS