Fire nye rådgivere til Apeland
Kari Flottorp Lingsom, Nicolay Woldsdal og Håkon Østmoe Brandsnes ble valgt ut blant flere hundre søkere, mens Ulrica Risberg kjenner byrået fra kundesiden.
– Det er mange flinke folk som vil jobbe i Apeland. Mer enn 500 har søkt de stillingene vi har lyst ut i år, som kommunikasjonsrådgiver og medierådgiver, og det har vært mange sterke kandidater å velge mellom, sier administrerende direktør Ole Christian Apeland i en pressemelding.
Nå er fire nye kommunikasjonsrådgivere på plass i byrået.
Ulrica Risberg kom til Apeland i vår fra jobben som direktør for marked og kommunikasjon i Norges Automobil-Forbund (NAF). Der var hun kunde av Apeland i mange år. Hun har tidligere jobbet for blant annet Nordea, Telenor og Hewlett-Packard, og vært innom journalistikken.
– Jeg har brukt mange byråer gjennom flere tiår på kundesiden. Apeland har alltid skilt seg ut med solide analyseverktøy og svært høy kompetanse på kommunikasjonsstrategi, sier Risberg.
Kari Flottorp Lingsom kommer fra Inbound, der hun har jobbet som innholdsprodusent. Hun har også hatt ulike kommunikasjonsroller i DNB, Norges Triatlonforbund og Idium, og har vært journalist i Kapital og Dine Penger.
Håkon Østmoe Brandsnes går inn i mediegruppen til Apeland, der han blant annet skal jobbe med redaksjonelle tekster og medieinnsalg. Han kommer fra journalistikken, med erfaring fra medier som NRK, VG, Aftenposten og Dagbladet.
Nicolay Woldsdal er sistemann inn dørene i Schweigaards gate. Han har jobbet som redaktør i Frisk Forlag de siste fem årene, og har også bakgrunn fra musikkbransjen, først som anmelder for NRK P3 og senere som kommunikasjonssjef i Grappa Musikkforlag.
Woldsdal har en bachelorgrad i journalistikk fra Høgskulen i Volda.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no