If med stjernesignering fra Apeland og Manus Forsikringsselskapet har sikret seg Ellen Paulsen som ny senior kommunikasjonsrådgiver: – Jeg jaktet på drømmejobben og fikk fulltreffer hos If.
Økte priser og strømkostnader: Norske kommunikasjonsbyrå tar ikke sparegrep Mens norske mediehus har begynt å forberede seg på tøffere tider i 2023, tar norske kommunikasjonshus det hele med større ro.
Fem år siden #Metoo-bølgen kom: Hva er status i norsk kommunikasjonsbransje? KOM24 har sjekket status hos en rekke norske byrå. Dette svarte de.
Ole Christian Apeland: – Klima er ikke viktig for omdømmet – Det er generelt sett mye mer viktig å oppføre seg ordentlig enn å redde klimaet.
Ole Christian Apeland: – Bra kommunikasjonsfolk får ting på, alltid! Mener at å selge inn saker til pressen kan sammenlignes med å ha barn: – Du vet hva barna vil ha og så må du servere det.
Amanda Mirenge er ansatt som junior kommunikasjonsrådgiver i Apeland Skal bidra med idéutvikling, redaksjonelle tekster og mediekontakt.
Ole Christian Apeland: –Kjønnsfordelingen i kommunikasjonsfaget er ikke bra Kommunikasjonsbransjen bekymrer seg for skeiv kjønnsfordeling i bransjen.
Rekordår for Apeland – deler ut millionbonus til de ansatte – Pandemien var en krevende periode, og det er hyggelig å kunne belønne alle litt ekstra for den gode innsatsen, sier Ole Christian Apeland
Trigger vokser på PR og styrker laget Henter rådgivere fra Schibsted, Sjakkforbundet, Tappin og Apeland.
Johanne Eidsvold fra NRK til Apeland – Dessuten liker jeg rett og slett Ole Christian. Det er gøy å jobbe med en som er så direkte og innovativ. Da skjer det ting!
Vinmonopolet fortsatt på topp i omdømmemåling Ferske tall fra omdømmemålingen Traction viser hvilke virksomheter som har best omdømme.
Ny undersøkelse: Stadig færre vil jobbe i byrå Annonsørene blir stadig mer attraktive for bransjefolk. Byråene desto mindre interessante.
Dette sier norske PR-byrå om åpne kundelister – Spørsmålet blir jo hva skal en åpen kundeliste egentlig løse?
Bransjekollegaer om GKs oppdrag for Kasakhstan: – Det burde ikke være vanskelig å si nei til slike kunder og oppdrag Alle byrå vi har snakket med sier det hadde vært uaktuelt å ta på seg oppdrag for potensielt kontroversielle kunder.