Fem tips til deg som søker jobb «Etter å ha lest flere hundre jobbsøknader i år, er jeg forbauset over hvor mange som svikter på enkle ting», skriver Ole Christian Apeland.
71 av 106 styremedlemmer er menn En gjennomgang av 25 av landets største reklame- og PR-byråer viser at bransjen henger langt etter lovkravene om kjønnsbalanse. Hos flere er styrerommene fortsatt rene mannsklubber.
Fire nye rådgivere til Apeland Kari Flottorp Lingsom, Nicolay Woldsdal og Håkon Østmoe Brandsnes ble valgt ut blant flere hundre søkere, mens Ulrica Risberg kjenner byrået fra kundesiden.
Mer presis – ikke mindre åpen «Apeland har mange gode kommunikasjonsråd i sin kronikk Hva statlige selskaper kan lære av børsnoterte om kommunikasjon 22.10., men når han skriver at VG forteller at Bane NOR har sluttet å dele trafikkmeldinger på sin side, bommer han», skriver Atle Lessum i Bane NOR
Dette sier byråene om oppdrag fra tobakksindustrien – Vi vil ikke jobbe ikke for noe som er skadelig, sier noen. Andre har mer uklare regler.
Havner på bunn i omdømmeundersøkelse: – Det gjør ikke godt Topp mot bunn diskuterer hva de gjør rett og feil.
Disse har best og verst omdømme i offentlig sektor – Når mediebildet preges av problemer, og få opplever de gode sidene direkte, blir det krevende å bygge et godt omdømme.
Vil at kom-bransjen skal bli enda mer synlig under Arendalsuka – Det blir tema som alle som jobber med kommunikasjon er opptatt av.
Derfor lager Fornebubanen podkast «Som en offentlig etat i Oslo kommune, er Fornebubanen forpliktet til å gi åpen og tilgjengelig informasjon om sin virksomhet», skriver Line Fredriksen.
Genial eller bortkastet? «Hvis det er noen som bommer grovt her, er der Ståle Lindblad», skriver Ole Christian Apeland.
Lag mer Fornebubanen-podcast «Ole Christian Apeland bommer grovt når han kritiserer Fornebubanen for å lage en smal podcast om prosjektet. Tvert imot, dette bør de gjøre mer av. Podcast er et perfekt medium for å formidle kunnskap til smale målgrupper», skriver Ståle Lindblad.
Tidligere NRK-journalist blir kommunikasjonssjef i Sjømat Norge Eirik Koren går fra NRK til bransjeorganisasjonen Sjømat Norge. Fra august blir han en del av avdelingen for kommunikasjon, politikk og strategi.
Vil utfordre influenser-markedet – får Apeland på eiersiden Med mål om å bli størst på brukergenerert innhold, inngår Edith Agency samarbeid med Apeland.
Fikk medalje etter 30 år i Apeland Rolf Gjertviksten (57) har jobbet i byrået siden 90-tallet, og fikk nylig Norges Vels hedersmedalje for lang og tro tjeneste.
Topper Traction for andre år på rad Vipps gjentok suksessen fra i fjor. Ifølge omdømmemålingen «Traction» er de best likt, også i år.
Reitan om Vipps: – Har gjort bank sexy Vipps har bygget en merkevare folk elsker – men kan tilliten rakne? Rune Garborg og Ole Robert Reitan tok debatten på Omdømmedagen.