PR-byråene om mulig regjeringsskifte: – Alltid spennende hvordan politikk kan påvirke markedet Stortingsvalget i 2025 kan få stor betydning for det offentliges bruk av eksterne PR-tjenester.
Går fra Apeland til «tullejobb» Etter to og et halvt år som kommunikasjonsrådgiver i Apeland, vender Line Thams Reiersen tilbake til Oslo kommune.
Han laget Grandiosa-reklamen som har gått i 28 år I 28 år har reklamen for Grandiosa med Vazelina Bilopphøggers blitt sendt på TV og kino i desember. – Dette er reklamefilmenes svar på Grevinnen og Hovmesteren, sier mannen bak Norges lengstlevende reklame, Anders Holm.
Uenig i Apeland-kritikk: – Begynner i feil ende – Ingen undersøkelser som bekrefter påstanden, sier Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Ole Christian Apeland: Omdømeekspert, eller omdømeknusar? «PR-topp og omdømeekspert, Ole Christian Apeland, meiner det er mange kommunikasjonsrådgjevarar i det offentlege som har tullejobbar. Snakk om å skyte seg sjølv, og faget, i foten. », skriv Arne Eithun
PR-topp kritisk til kommunikasjonsfolk i det offentlige: – Tullejobber Ole Christian Apeland er svært kritisk til at det offentlige bruker store summer på kommunikasjon.
Kongehuset avfeier bruk av PR-byrå: –Åpenbart behov Flere er enige i at Kongefamilien og Marius Borg Høiby har et stort behov for krisehjelp. Men ingen av de store byråene har blitt spurt.
Byråtoppene forteller: Dette kreves for å få jobb hos oss Til høsten er det mange som vurderer nye karrieremuligheter, og i den anledning har vi snakket med ulike ledere i kommunikasjonsbransjen om hva som kreves for å få jobb hos dem.
Riksrevisjonen har best omdømme i offentlig sektor 30 av Norges mest kjente etater er målt, og i sum er tilliten på samme nivå som i fjor. Bane NOR ligger også i år på bunnen av listen.
Undersøkelse: Disse forventningene har toppledere til kommunikasjon – Dette utgjør selve fundamentet for effektiv kommunikasjon.
Topplederne om krisene de har håndtert: – Det gjør vi aldri igjen Avtroppende Schibsted-sjef Kristin Skogen Lund forteller om hvordan pandemien endret kommunikasjonen i selskapet. Og Innovasjon Norge-sjefen deler en PR-flause han aldri vil gjenta.
Vipps satte omdømme-rekord: – Har en ambisjon om å nå enda høyere Vipps-sjef Rune Garborg er storfornøyd med at de er landets best likte virksomhet. Men han tror fortsatt det er rom for forbedring.
Traction 2024: Dette selskapet har best omdømme i Norge - se hele listen Vipps troner øverst på listen i 2024.
Byråenes bruk av KI: Så langt har de kommet nå Hele 88 prosent sier at de bruker en form for generativ KI.
Over halvparten av PR-folk vurderer karrierebytte: – Oppsiktsvekkende Fersk rapport kommer med nedslående funn om PR-bransjen i Norge, Sverige og Danmark. Norske ledere kjenner seg igjen.
Mener melkemangel kan skade Tines omdømme: – Tillit tar tid å bygge, men ikke å rive Tine og Nortura får kritikk for mangelen på blant annet melk og egg i butikkene. Omdømmeeksperter mener dette kan få negative konsekvenser.