Apriil Procontra
Apriil Procontra

ONS var med på å redde resultatet for Apriil Procontra

Også 2025 har startet bra for dem. – Det er nok av muligheter.

Publisert

– Alt tatt i betraktning er vi fornøyd med året, skriver Thomas Ottesen i April Procontra etter et år hvor de kan se tilbake på en kraftig bedring i driftsresultatet sitt.

Byrået hadde i fjor en bitte liten vekst i byråinntekten, som endte på 24,2 millioner kroner. Men driftsresultatet endret seg fra noen få tusenlapper i minus i 2023 til et plussresultat på nærmere 700 000 kroner året etterpå.

– Et svært travelt første halvår, blant annet grunnet prosjekter knyttet til ONS, og et noe roligere andre halvår. Totalt sett et år der organisasjonen begynner å sette seg etter sammenslåingen tidlig i 2023, som vi er et resultat av, skriver han.

Som KOM24 har skrevet om før kan omsetningen til byrå i Stavanger stige med så mye som 40 prosent når gigantmessen ONS blir arrangert i byen.

Sammenslåingen ble et resultat etter at Media Bergen kjøpte seg inn i Apropops, som ble til Apriil Reklame Stavanger, og noen år seinere kjøpte de seg inn i Procontra. 

Byrået har i skrivende stund 21 ansatte. I regnskapstallene går det fram at man har gått fra 24 ansatte i 2023 til 22 ansatte i 2024. Nå er de altså nede i 21 ansatte. 

Ottesen mener reklamemarkedet i Stavanger er relativt bra.

– Det er nok av muligheter, det er mer opp til oss å finne og utnytte dem, mener han.

Han er og godt fornøyd med starten på 2025.

– Vi ligger på samme omsetning per mai og litt foran på inntjening i et «ikke-ONS-år. Det er vi fornøyd med. Som i fjor blir høsten naturlig nok viktig for hvordan vi ender opp. Vi har god tro, men vi lever i en bransje med til dels korte horisonter.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS