Atyp med ny reklame for Fjordland
Hunden Bob tar over stafettpinnen i oppfølgeren til prisvinnende reklame.
Atyp slapp nylig ny kampanjefilm for Fjordland. Det er en oppfølger til den prisbelønte «Godt å bare få det servert»-kampanjen som vant under ANFO Effekt i 2023.
Der forrige film tok utgangspunkt i en liten jentes følelsesmessige krise før balletttrening, er det denne gangen familiens hund Bob som står i sentrum for dramaet.
– Vi ønsket å gjenta grepet fra forrige runde – men denne gangen lot vi en liten hund stå for krisemaksimeringen, sier Dagmar Kollstrøm og Trond Vestengen, som er teamet bak filmen, i en pressemelding.
Kampanjen har samme visuelle og emosjonelle uttrykk som hovedfilmen «Ballerina».
– Atyp har virkelig klart å videreføre essensen av konseptet, samtidig som de gir det nytt liv. Bob tilfører både humor og gjenkjennelighet – og minner oss på at middagsstress påvirker hele familien, tobeinte som firbeinte, sier Mette Ugstad, kategorisjef i Fjordland.
Den nye filmen vises på TV, digitale flater og i sosiale medier, og er en del av en større kampanje. Even Hafnor i Pravda står for regi.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no