Kone & Mann sammen med Nordic Brain Tech, som står bak det nye helseproduktet for biofeedback-trening.

Cenli var ukjent for folk flest – Kone & Mann sto for lanseringen

Norsk startup lanserte produkt for biofeedback-trening – reklamebyrået Kone & Mann fikk oppdraget med å forklare hvorfor folk bør bry seg.

Publisert

Hvordan lanserer man et nytt produkt i premium prisklasse, i en kategori få kjenner til fra før? 

Det var oppgaven reklamebyrået Kone & Mann fikk da den norske helsetech-startupen Nordic Brain Tech skulle lansere produktet Cenli i det norske markedet.

– Vi er veldig fornøyd med resultatet og håper det fortsetter sånn utover 2025. Vi vet at det er nok av stressa folk som har behov for litt biofeedback-trening, så vi må bare fortelle dem at Cenli finnes, sier Vilde Haagenrud Bjørne-Larsen i Kone & Mann, i en pressemelding. 

Biofeedback for hjemmebruk er ukjent for de fleste. Nå satser Nordic Brain Tech på å gjøre teknologien tilgjengelig med ærlig kommunikasjon og bred distribusjon.

Cenli gjør det mulig å gjennomføre biofeedback-trening hjemme, en metode som ifølge selskapet kan bidra til å roe ned nervesystemet og lindre stressrelaterte plager som migrene og søvnproblemer – uten bruk av medisiner.

Teknologien er utviklet av Nordic Brain Tech, en norsk startup med utspring fra NTNU og i samarbeid med St. Olavs hospital. Selskapet har jobbet med utviklingen siden 2015.

I kampanjen valgte Kone & Mann å gå bredt ut:

– Vi har vært på trikk, på Aker Brygge, på Krimpodden og selvfølgelig på sosiale medier, heter det i pressemeldingen.

Lanseringen har ifølge selskapet gitt bedre resultater enn forventet. Cenli «flyr ut av hyllene», og Nordic Brain Tech nærmer seg nå én million kroner i omsetning. Inntektene skal brukes til produksjon av nye Cenli-sett.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS