Atyp med ny reklame for Fjordland Hunden Bob tar over stafettpinnen i oppfølgeren til prisvinnende reklame.
71 av 106 styremedlemmer er menn En gjennomgang av 25 av landets største reklame- og PR-byråer viser at bransjen henger langt etter lovkravene om kjønnsbalanse. Hos flere er styrerommene fortsatt rene mannsklubber.
TRY Opt danket ut sju byråer – fikk medieoppdraget fra IMDi Åtte byråer kjempet om rammeavtalen. Nå er det TRY Opt som får håndtere mediekjøpet for direktoratet de neste årene.
Nucleus overtar etter Tante Randi – sikrer seg ny IMDi-avtale verdt 20 millioner Etter sterk konkurranse og bytte av byrå, er det Nucleus som nå skal fronte IMDis arbeid med mangfold og integrering.
Trigger vant millionkamp om Osloskolen Det var sju byråer i kampen, men Trigger gikk til topps og sikret seg kontrakten verdt opptil 20 millioner kroner.
Nytt underskudd for Atyp: – Markedet er fortsatt forsiktig Fallet fortsetter for Atyp, som gikk kraftig i minus også i 2024. Likevel mener byrålederen at byrået er bedre rustet enn på lenge.
– Vi er ikke blant dem som driver annonsekronene ut av landet Mens stadig flere annonsekroner havner hos globale giganter, sier EssenceMediacom og Atyp at de aktivt velger norske medier – og utfordrer resten av bransjen til å ta større ansvar.
Wavemaker forsvarer millionavtale med Vegvesenet – vinner for tredje gang Fem byråer kjempet om Statens vegvesens trafikksikkerhetsmillioner. Nå fortsetter Wavemaker som byråpartner for tredje gang – i en avtale verdt opptil 120 millioner kroner.
Atyp-Trond kommer med ett spesielt tips til unge i reklamebransjen Skal man lykkes som kreatør, må man kanskje ofre litt nattesøvn, ifølge Trond Vestengen.
Nå vil også Bergen ha byreklame – kan gi inntekter på 80 millioner i året Byrådet i Bergen trenger nye inntekter. Utendørs-selskapene gleder seg til å bli synlige i landets nest største by. Opposisjonen raser.
Slet med rekrutteringen. Dette ble nøkkelen Atyp jobbet tett med NAV for å rekruttere utviklere fra et vanskelig jobbmarked.
Dobbel rekruttering til Atyps medieavdeling Atyp har fått to nye kollegaer i medieavdelingen. Celin Ayara har startet som SoMe-rådgiver, og Hannah Hayat har trådt inn i en internrolle som digital planner.
Slik gikk det med bransjen under Holmenkollstafetten I helgen gikk Holmenkollstafetten av stabelen. Her har vi samlet en oversikt over hvordan det gikk med byråene våre.
Rentenerver i reklame-Norge: – Om kaken krymper, tar vi en større bit! I dag får vi vite om renten går ned, blir som i dag eller i verste fall kommer til å gå opp. I reklamebyråene venter man i spenning.
Cobrief vil revolusjonere anbud – vokser uten å hente penger – Nå har vi de aller fleste byråene på kundelisten.