
Lanserer ny løsning for målrettet TV-annonsering i Norden
Annonsører som ønsker å nå spesifikke målgrupper i Norden, får nå tilgang til ny teknologi – også for kampanjer via CTV (Connected TV).
– Ved å bruke AudienceProjects teknologi kan vi nå måle og optimalisere alle kampanjer mot spesifikke målgrupper – også på CTV, noe som tidligere ikke har vært mulig. Dette betyr at vi kan supplere tradisjonelle TV-kampanjer med målrettet rekkevidde blant yngre seere, og dermed hjelpe annonsører med å oppnå balansert distribusjon i trygge, merkevaresikre omgivelser – uten å være avhengige av globale plattformer, sier Halvard Kristiansen, administrerende direktør i RTL AdAlliance Nordics, i en pressemelding.
RTL AdAlliance inngår strategisk partnerskap med AudienceProject for å styrke målretting og måling av publikum.
Partnerskapet styrker RTL AdAlliances evne til å måle og målrette kampanjer betraktelig, og baner vei for lanseringen av Audience Guarantee – et nytt produkt som gjør det mulig for annonsører i Norden å nå sine målgrupper mer presist.
Med Audience Guarantee får nordiske annonsører tilgang til presis målretting og robust kampanjemåling, noe som muliggjør sanntidsoptimalisering for økt treffsikkerhet og større rekkevidde blant ønskede målgrupper.
– Vi er stolte over å bli valgt av RTL AdAlliance som strategisk partner for målretting og måling av publikum i Norden. Ved å ta i bruk vår avanserte teknologi gjør RTL AdAlliance det mulig for annonsører å validere og maksimere verdien av sine medieinvesteringer – i tråd med vårt oppdrag om å hjelpe annonsører med å nå sitt publikum mer effektivt, sier Niels Skovmand, kommersiell direktør for Norden i AudienceProject, i pressemeldingen.
Partnerskapet mellom RTL AdAlliance og AudienceProject skal utvides til flere europeiske markeder i løpet av 2025 og 2026.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no