Norsk gull og sølv i Young ones show
Young ones show-konkurransen er en årlig studentkonkurranse hvor studenter fra hele verden pitcher ideer og kampanjer til store selskaper. Simen Elverøy og Baard Røthe vant med en kampanje for gaming-selskapet Activision Blizzard.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I Young ones show-konkurransen får studenter lov til å utfolde seg med kampanjer og ideer til store selskaper. I år var gaming-selskapet Activision Blizzard en av disse selskapene, og det er disse Simen Elverøy og Baard Røthe valgte å lage en kampanje for.
Kampanjen deres går ut på en ide hvor gamere som dør av en mine får tilbudet om på donere penger til å fjerne miner rundt om kring i hele verden. Oppgaven de fikk utdelt lyder slik:
"Develop an idea that interlinks Call of Duty Warzone to mainstream culture (i.e., not just gaming culture) so everyone, both players and non-players, celebrate Warzone.
If successful, your idea should make Warzone the most talked about brand that appears in the headlines of non-gaming news media, turning Warzone into the badge of honor for our existing players and creating an immediate sense of FOMO among non-players."
Veldig gøy
Oppgaven kom høsten 2021 og leveres i mars. Simen Elverøy synes det er veldig gøy å delta i en slik konkurranse.
– Mange studenter legger mye tid i det i tillegg til studie, forteller han.
Han sier oppgaven alltid liker og godgjør seg i bakhodet etter de har fått den, og at det er vanskelig å si hvor mye tid de egentlig har brukt på det.
– Vi har jobbet med ideutvikling med postitlapper på alle vegger så lenge som mulig. Helt til vi så vidt hadde tid til å lage en casefilm.
Hoppet i taket
Elverøy forteller at de hoppet i taket da de hørte de var nominert.
– Å vinne har vært et mål siden førsteklasse, det var også veldig gøy å få dra til New York og ta imot trofeet personlig.
Se casevideoen Simen Elverøy og Baard Røthe lagde her.
KOM24 har og forsøkt å komme i kontakt med gullvinnerene Trym Bjor Aasheim og Jakob August Andresen, uten å lyktes.