
Clear Channel med kampanje til støtte for Barnekreftforeningen
Clear Channel støtter Barnekreftforeningens arbeid gjennom en landsdekkende utendørskampanje.
Hvert år får rundt 200 barn og unge i Norge kreft. For mange blir det starten på en lang og krevende reise – med behandling, sykehusopphold og en hverdag preget av usikkerhet, skriver Clear Channel i en pressemelding.
Barnekreftforeningen jobber for å gi disse barna og familiene deres bedre støtte.
Et av initiativene deres er FotballtrøyeFredag – en markering der folk over hele landet tar på seg favorittdrakten sin for å vise støtte til barna som er rammet og samle inn midler til livsviktig forskning på barnekreft.
– FotballtrøyeFredag handler om at alle er på samme lag i kampen mot barnekreft. Hver eneste drakt som bæres denne dagen, er et tydelig symbol på solidaritet med barna som kjemper mot sykdommen og til familiene som rammes.
– Vi er svært takknemlige for å ha med Clear Channel på laget – deres synlighet og oppmerksomhet gjør det mulig å nå ut bredere og engasjere enda flere i kampen mot barnekreft, sier Irene Rivelsrud, leder for marked og innsamling i Barnekreftforeningen.
Dennis Højland Nyegaard, CEO i Clear Channel, understreker betydningen av å bruke reklameflater til samfunnsviktige budskap:
– Barnekreftforeningen gjør et arbeid som berører oss alle. Å få bidra til å synliggjøre innsatsen deres, og mobilisere flere til å engasjere seg, er vi i Clear Channel stolte av. Utendørsreklame er en kraftfull kanal for viktige budskap, og vi bruker nettverket vårt til å løfte frem aktører som gjør en forskjell. Vi er med på laget – og håper hele Norge blir med, sier han.