Clear Channel støtter Barnekreftforeningens arbeid gjennom en landsdekkende utendørskampanje.

Clear Channel med kampanje til støtte for Barnekreftforeningen

Clear Channel støtter Barnekreftforeningens arbeid gjennom en landsdekkende utendørskampanje.

Publisert

Hvert år får rundt 200 barn og unge i Norge kreft. For mange blir det starten på en lang og krevende reise – med behandling, sykehusopphold og en hverdag preget av usikkerhet, skriver Clear Channel i en pressemelding. 

Barnekreftforeningen jobber for å gi disse barna og familiene deres bedre støtte.

Et av initiativene deres er FotballtrøyeFredag – en markering der folk over hele landet tar på seg favorittdrakten sin for å vise støtte til barna som er rammet og samle inn midler til livsviktig forskning på barnekreft.

– FotballtrøyeFredag handler om at alle er på samme lag i kampen mot barnekreft. Hver eneste drakt som bæres denne dagen, er et tydelig symbol på solidaritet med barna som kjemper mot sykdommen og til familiene som rammes. 

– Vi er svært takknemlige for å ha med Clear Channel på laget – deres synlighet og oppmerksomhet gjør det mulig å nå ut bredere og engasjere enda flere i kampen mot barnekreft, sier Irene Rivelsrud, leder for marked og innsamling i Barnekreftforeningen.

Dennis Højland Nyegaard, CEO i Clear Channel, understreker betydningen av å bruke reklameflater til samfunnsviktige budskap:

– Barnekreftforeningen gjør et arbeid som berører oss alle. Å få bidra til å synliggjøre innsatsen deres, og mobilisere flere til å engasjere seg, er vi i Clear Channel stolte av. Utendørsreklame er en kraftfull kanal for viktige budskap, og vi bruker nettverket vårt til å løfte frem aktører som gjør en forskjell. Vi er med på laget – og håper hele Norge blir med, sier han.

Powered by Labrador CMS