Bergensavisen lanserer ny reklamekampanje: «Smått for noen. Stort for oss»
Bergensavisen (BA) lanserer i disse dager en ny merkevarekampanje med slagordet «Smått for noen. Stort for oss».
Det melder de i en pressemelding.
Kampanjen løfter frem hvordan små og store hendelser har betydning i lokalmiljøet – og hvordan BA spiller en viktig rolle i å gi nettopp disse historiene oppmerksomhet.
– Som byens lokalavis skal vi skrive om menneskene som bor her og være tett på det som skjer. Det som kanskje er smått for noen, er stort for oss. Jeg er glad for at budskapet i kampanjen er spisset rundt et oppdrag som også vi bærer med stolthet, sier Guro Valland, ansvarlig redaktør og administrerende direktør i BA, i pressemeldingen.
Kampanjen er utviklet og produsert av Fure Studio og består av en hovedfilm og annonser tilpasset digitale flater, skjermer og kino. Med en humoristisk tone viser kampanjen hvordan «små» nyheter blir store når de angår deg og ditt nærmiljø.
– Vi er svake for hverdagslig lekenhet, og i vår kampanje for BA «Smått for noen, stort for oss» tar vi det tilbake, sier Cecilie Takle.
Produksjonen feirer hvordan BA løfter frem sakene som ved første øyekast kan virke små, men som betyr alt for folk akkurat der de bor. Små saker kan skape store endringer.
– Vi har lekt med proporsjoner og skapt en visuell leken verden inspirert av mote og film, hvor det som er litt annerledes finner sin plass. Prosjektet er utviklet i tett samarbeid med BA, som ga oss tillit til å skape et konsept som både underholder og engasjerer. Prosessen har vært preget av et godt samarbeid, noe som har bidratt til å løfte kampanjen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no