Den Norske Opera og Ballett velger Synlighet for digital satsing
Målet er å styrke den digitale markedskapasiteten, nå ut til et yngre publikum og øke billettsalget for høstens forestillinger i sesongen 25/26.
Den Norske Opera & Ballett (DNO&B) har valgt Synlighet AS som ny strategisk og operativ partner for et markedsføringsprosjekt høsten 2025, etter en anbudsprosess.
Det melder selskapet i en pressemelding.
DNO&B trekker frem bredden og dybden i Synlighets team som en avgjørende faktor i valget mellom totalt tre tilbydere.
– Vi er utrolig glade for å få Synlighet med på laget for vår digitale satsing denne høsten, sier Jørn Knutsen, markedssjef ved Den Norske Opera & Ballett.
Operaen vektlegger byråets relevante erfaring og strukturerte arbeidsmetodikk.
– Det var også viktig for oss at Synlighet kunne vise til solid erfaring fra både kultursektoren og kommersielle aktører. De viste en god forståelse for våre mål om å styrke digital kapasitet og øke billettsalget, sier Knutsen.
– Den Norske Opera & Ballett har stort fokus på å gjøre opera og ballett tilgjengelig for et bredt publikum. For å nå bredt ut og til flere, er effektiv og målrettet markedsføring et avgjørende verktøy, og dette ser vi frem til å gjøre i samarbeid med Synlighet denne høsten.
– Å få jobbe med en kulturinstitusjon som Den Norske Opera & Ballett er en drøm som går i oppfyllelse for oss, sier Øystein Opperud, byråleder i Synlighet Oslo.
– Sammen skal vi sørge for at enda flere, og spesielt et yngre publikum, får øynene opp for magien i Operaen.
Prosjektet omfatter både strategisk rådgivning og operativ gjennomføring av digitale markedsaktiviteter, og skal bidra til å nå Operaens mål for høsten 2025.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no