Brist henter Oda Birkenes fra Bloom
Performance-byrået Brist henter inn Oda Birkenes som Head of Programmatic.
Birkenes har over ti års erfaring fra medie- og byråbransjen, blant annet fra Dentsu og Ahead Group, og bringer med seg kompetanse innen performance-markedsføring, kanalstrategi og datadrevet optimalisering.
– Oda har en imponerende kombinasjon av dyp fagkompetanse og erfaring fra store merkevarer på tvers av bransjer. Hun tilfører oss viktig spisskompetanse innen betalt søk og programmatisk annonsering, sier Thor Christian Valle, fagansvarlig i Brist, i en pressemelding.
Birkenes startet karrieren som spesialist innen betalt søk og programmatisk mediekjøp, og var med på å bygge opp den programmatiske avdelingen i Clay, som senere ble til Bloom under Ahead Group. Der hadde hun også fagansvar.
Hun har senere hatt roller som spesialist og kundeansvarlig, med ansvar for hele prosessen fra planlegging til gjennomføring av kampanjer.
– Jeg ser virkelig frem til å bli en del av Brist og har fått et veldig godt inntrykk av både kulturen og menneskene som jobber her. Det å få jobbe i et mindre miljø, tett på kundene, sammen med flinke og engasjerte kolleger, føles som en perfekt match for meg, sier Birkenes.
– Det som gjør Oda ekstra verdifull for oss, er at hun både kan gå i detaljene og samtidig løfte blikket strategisk. Hun forstår hele kundereisen og kan bidra til å skape helhetlige løsninger. Det er akkurat denne kombinasjonen som gjør at vi skiller oss ut,” sier Caroline Valle-Hanssen, byråleder i Brist.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no