Haaland og Witzøe satser på Db – nå vil merket bli synligst i verden
Db Journey inngår partnerskap med Bonzer for å vinne kampen om Google og ChatGPT.
Med profiler som Erling Braut Haaland og Gustav Magnar Witzøe på eiersiden og luksusgiganten LVMH i ryggen, rigger Db Journey seg for global vekst.
Nå inngår det norske reiseutstyrsmerket samarbeid med SEO-byrået Bonzer for å styrke synligheten i søk, og kapre nye markedsandeler i utlandet.
– Vi ser veldig fram til å øke bevisstheten vår i de globale markedene, og å gjøre det gjennom organisk søk, sier Oscar Risberg, Head of Digital Marketing i Db Journey, i en pressemelding.
Vil bli førstevalget i søk
Selskapet, tidligere kjent som Douchebags, satser tungt på vekst i markeder som Skandinavia, Tyskland og Nord-Amerika. Ifølge Risberg handler samarbeidet med Bonzer om å nå ut til flere potensielle kunder via kanaler som Google og ChatGPT.
– Vi er glade for å slå oss sammen med Bonzer og sammen bidra til å bringe informasjon og produkter til våre lokale segmenter over hele verden, sier han.
SEO-byrået Bonzer får ansvaret for å bygge en helhetlig synlighetsstrategi på tvers av Db Journeys produktkategorier og internasjonale markeder. Målet er å posisjonere selskapet som den ledende aktøren innen høykvalitets reiseutstyr i søk.
– Å samarbeide med et så nyskapende selskap som Db Journey er virkelig spennende for oss. Vi ser fram til å bidra til deres vekst ved å sørge for at deres unike produkter og skandinaviske historie når ut til et bredere publikum gjennom målrettet SEO og optimering for synlighet i søkemotor og AI, sier Thomas Bogh, CPO og partner i Bonzer.
Hentet inn kjente navn og milliarder
Det siste året har Db Journey fått tung drahjelp fra både kjendisprofiler og kapitalsterke investorer. Tidligere i år gikk både fotballstjernen Erling Braut Haaland og laksearving Gustav Magnar Witzøe inn som eiere.
– Jeg liker både produktene og folkene som startet dette. Måten de blander kreativitet, ekte bruksverdi og kult design, imponerer meg, uttalte Witzøe til DN.
Haaland uttalte at han er «fascinert av hvordan Db kombinerer funksjonalitet med en ren, skandinavisk estetikk» – og at dette er en produktkategori han personlig brenner for.
Begge gikk inn med det som omtales som betydelige investeringer. Samtidig kjøpte det franske luksuskonglomeratet LVMH seg inn med en investering på mellom 100 og 250 millioner kroner for en eierandel på under 20 prosent.
DB omsatte for nesten 370 millioner kroner i 2023 og satser nå tungt på ekspansjon i utlandet, spesielt i USA.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no