Slik klarte Microsoft å ta Google på senga Med lanseringen av Copilot viser Microsoft at GPT-4 kan brukes til mye mer enn lek og moro. Nå får du din egen personlige assistent som lager PowerPoint-presentasjoner, skriver referat og hjelper deg med å lage pivot-tabeller i Excel.
USAs høyesterett vurderer internettlov Amerikansk høyesterett vurderer nå en lov fra 1996 som beskytter Google, Twitter, Facebook og andre selskap mot søksmål for innhold som er lagt ut av andre.
Microsoft utfordrer Google med intelligent søk Ved å kombinere søkemotoren Bing og teknologien bak ChatGPT, vil Microsoft revolusjonere hvordan vi søker på internett.
Google lanserer tekstrobot – blir tilgjengelig i løpet av de neste ukene Den siste tiden har tekstroboten ChatGPT tatt verden med storm. Nå lanserer Google sin språkrobot, Bard, som blir tilgjengelig for publikum om noen uker.
Kinesisk gigant utvikler tekstrobot En ny tekstrobot, basert på kunstig intelligens (KI), er under utvikling av det kinesiske selskapet Baidu. Håpet er trolig å konkurrere med ChatGPT.
USA saksøker Google Det amerikanske justisdepartementet har saksøkt Google for deres dominerende posisjon innen annonsering på nett.
NRK og Schibsted er de mest attraktive som arbeidsgiver - kun to byråer inne på topp ti Det viser de siste funnene i Tefts bransjeundersøkelse: TRY og Anorak må ta til takke med henholdsvis sjette og tiende plassering.
Alphabet planlegger å kutte 12.000 stillinger Googles morselskap Alphabet planlegger å kvitte seg med 12.000 stillinger, opplyser selskapets direktør i en epost til sine ansatte
Lite regulering av kunstig intelligens Kunstig intelligens finner fritt sin vei inn i mobilen, støvsugeren, den førerløse bilen eller i medisinsk diagnostikk uten at bruken er regulert.
25 år med sosiale medier – Del 4: Skandalene Etter tyve år med innovasjon og vill vekst, var det skandalene som skulle prege de neste årene i sosiale medier. Plattformene var blitt så store og mektige, og påvirket livene våre så mye, at stadig flere mente de måtte stilles til ansvar. Noen av de som mente det ble varslere, og kunne dokumentere kritikken sin.
25 år med sosiale medier – Del 2: Vill vekst Etter at de første sosiale mediene hadde etablert seg, begynte en periode med vill vekst. «Alle» ville være på Facebook, og det var ingen grenser for hva de nye kanalene kunne brukes til. Nye sosiale medier dukket opp som paddehatter, og selv Google måtte innse at det kanskje fantes noe viktigere for folk på internett enn søk.
Fire av ti 13–14-åringer får porno-reklame på nett Flere oppgir å få reklame for porno via tjenester som Google og TikTok: – Vi forventer at de globale plattformene iverksetter strengere tiltak, sier Mari Velsand i Medietilsynet.
Dette har vi googlet i år... Google offentliggjør søketrendene våre, og avslører at vi ikke aner hva pinse er, eller hvorfor vi feirer pinse.
Så mykje har annonseinntektene til Facebook og Google auka i Noreg dei siste åra Milliardane renn inn for dei amerikanske gigantane. Taparane er norske mediehus.
Google Norge-sjefen: – Internett som vi kjenner det står i fare Annonsegiganten bekymrer seg over at det vil bli vanskeligere å vise folk personaliserte annonser i framtiden.
Snapchat stakk av med seieren i årets Kanalbattle Martin Wenstad Janssen og Per Christian Teslo sørget for Kanalbattle-seier og fikk skryt for lydlogo – Duoen fikk umiddelbar interesse fra TINE: – Kanskje dette blir lansert en gang.
Spire kommunikasjon styrker laget med tre digitale markedsførere Henter inn trio med spesialkompetanse på innhold, sosiale medier og Google.