KI endrer ikke merkevaren, men straffer deg raskere hvis den er svak «Kunstig intelligens er i ferd med å endre hvordan vi søker, vurderer og kjøper produkter og tjenester, men ikke hva som får oss til å like og stole på en merkevare. KI gjør at konsekvensene av en svak merkevare blir tydeligere og mer umiddelbare enn før», skriver Stian Emil Prestegård og Tobias Grimstad i Forte i dette innlegget.
Nå endres internett. Heng på! «For et par dager siden lanserte OpenAI sin nettleser. Med innebygget ChatGPT. Nå endres internett. Og det er ingen vei tilbake!», skriver Eirik Fjellaksel i Good Morning, i dette innlegget.
Er en innholdsdesigner verdt 3,3 millioner kroner? «Nylig dukket det opp en stillingsutlysning i feeden min på LinkedIn som fikk meg til å sperre opp øynene. $310 000 i året for en senior innholdsdesigner?», skriver Julia Edin i dette innlegget.
Haaland og Witzøe satser på Db – nå vil merket bli synligst i verden Db Journey inngår partnerskap med Bonzer for å vinne kampen om Google og ChatGPT.
Ny KI-undersøkelse: – Gjenspeiler en virkelighet preget av usikkerhet – Da vi stilte dette spørsmålet første gang, var vi faktisk ganske sjokkerte over hvor høyt tallet var.
– Det beste med påsken er at Jesus døde på korset og stod opp igjen Erlend Haddeland deler sitt ChatGPT-prompt for hva han skal gjøre i påsken.
– 9 av 10 av disse KI-annonsene er ren søppel OpenAIs nye bildegenerator vekker både begeistring og bekymring i bransjen. – Skrekkblandet fryd er kanskje dekkende, sier kreativ leder Anders Muurman Holm i Morgenstern.
– Etterspørselen etter å lære mer om KI er enormt stor – Skyhøyt langt over alle andre ting bransjen ønsker å lære seg framover.
5 ting kommunikatører bør vite om AI i 2025 «AI er ikke bare en kuriositet lengre. De digitale assistentene bør tas på alvor og integreres i kommunikasjonsarbeidet», skriver Adam Tzur.
Perplexity – journalisters favoritt og nemesis Når journalister skal finne bakgrunnsinformasjon til artikler, er det ofte ikke ChatGPT som er det foretrukne verktøyet.
Slik kan du bruke AI-agenter på jobben «Internett er full av buzz-ord rundt AI og det er ikke måte på hvor mange som oppfordrer deg til å hoppe på AI-toget før det er for sent. Men hvor er dette toget, og hvordan hopper jeg på? Svaret heter AI-agenter. », skriver Eirik Fjellaksel.
Slik kan AI-kappløpet påvirke bransjen i 2024 Google, OpenAI og flere andre aktører jobber på spreng for å utvikle de beste AI-verktøyene. Hva kan det bety for markedsførere og kommunikatører?
Utfordrer ChatGPT: Google lanserer «Gemini» Google avslører spennende nyheter om et betydelig gjennombrudd innen kunstig intelligens.
Ett år siden ChatGPT kom – så mange i bransjen bruker generativ KI Teft har spurt 1250 bransjefolk. Her er svarene de kom med.
Denne chatboten anbefaler han til faktaformidling: – Sikrere enn ChatGPT Morten Goodwin mener det er styrker og svakheter med de ulike KI-tjenestene.
Nordmenn fremdeles bekymret for bruk av kunstig intelligens Ny undersøkelse viser at nordmenn fremdeles er bekymret for hvordan kunstig intelligens vil påvirke samfunnet.