SV med nytt valgkampstunt – angriper de rike
Kampanjen er signert SVs faste byrå Brunch Oslo.
Norges rikeste har gjennom denne valgkampen donert store summer til høyresidens valgkamp.
Nå viser SV hvor enorm avkastning milliardærene vil få på sine valgkampinvesteringer, dersom høyresiden vinner fram. Kampanjen er signert SVs faste byrå Brunch Oslo.
Det melder de i en pressemelding.
Med en helside i Finansavisen laget for å etterligne Finansavisens form, slår SV opp sjokk-overskrifter, fete typer og hva milliardærene kan forvente seg i avkastning dersom høyresiden vinner fram.
SV har også laget og delt ut en avis kalt «Rikingavisen» hvor lesere kan få en fullstendig oversikt over de ulike milliardærenes donasjoner og hvor mye de vil få igjen for investeringene. Avisen har blitt delt ut av Kirsti Bergstø og Andreas Sjalg Unneland på gatehjørner byen over.
I avisen kan du også finne formue-kryss, riking-quiz og værvarsel over lav-skatte-trykk områder.
– For å få ned forskjellene, og bekjempe høyresidens effektive propagandaapparat må vi ta flere virkemidler i bruk. Hvis vi terger på oss noen milliardærer, så får det være, sier Kristian Fjellanger, valgkampsjef i SV.
Rikingavisen ble også til forsideoppslag i dagens Klassekampen.
– Å få fleipe med finansfolket for å få ned forskjellene, er vel definisjonen på en god dag på jobb, sier Markus Ivan Johansson, daglig leder i Brunch Oslo.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no