Tiden er overmoden for et frislipp av politisk reklame «Så kom dagen endelig. Dagen hvor Medietilsynet sa ja til å åpne for politisk reklame på TV. Og det eneste problemet jeg har med det: Dette skjer ti år for sent», skriver Christian A. Schjelderup.
Digital valgkamp i Danmark: Kan TikTok og Facebook-annonser flytte makt? «For det er ikke lenger bare valgplakater og TV-debatter som skal overbevise velgerne», skriver Marie Nygaard Sørlien.
Solbergs høyre hånd mener det er for mange partilederdebatter Statssekretær Rune Alstadsæter (H) ved Statsministerens kontor mener det har vært for mange partilederdebatter i valgkampen.
Medienes hemmelighold av politisk reklame «Hvor mye bruker partiene på politisk reklame i de tradisjonelle mediene? Det vil ingen fortelle oss», skriver Ståle Lindblad.
Relanserer «Stortingsrestauranten»: – Vi har ikke bedt om godkjenning av Erna på dette Vinteren 2020 la de ned podkasten «Stortingsrestauranten», for de var blitt statsråder. Nå har de relansert den populære podkasten igjen.
Frp med flest likes Den nye nettsiden fra Analyse & Tall viser at Frp er det partiet som skaper mest engasjement på Facebook.
Rødt: – Ekte spiser fancy til frokost Det er et internt «slagord» blant kommunikasjonsarbeiderne i partiet Rødt.
Slik skal Ap jobbe med å snu bildet av partiet Arbeiderpartiet er forberedt på at «tastaturene vil erstatte løpesedler og roser» i år, og forteller at innboksen på Facebook har blitt en utvidet del av sentralbordet.