Dette er rådgivernes høydepunkter i valgkampen Det går mot slutten av en lang valgkamp. Blant de partiledernes nærmeste rådgivere er det åtte menn og to kvinner.
Slik kommuniserer partiene i valginnspurten Får Jonas Gahr Støre fortsette som statsminister, eller blir det en borgerlig regjering etter valget? Hvordan partiene jobber med kommunikasjon kan være helt avgjørende.
SV med Giske-stunt i valgkampen: – Viktig med humor Sosialistisk Venstreparti fanget opp at Tydal Arbeiderparti ikke ville drive valgkamp for Trond Giske, og så sitt snitt til å sette inn en annonse i lokalavisen.
Nå er den prisvinnende kampanjen live «Fra Amazonas til Frogner» vant gull i DCC Awards. Nå er den satt opp på Oslo Bussterminal.
SV er første parti ut: Her gjør de narr av Høyres nye slagord Høyre sa de forventet å bli gjort narr av. Nå er allerede den første kampanjen her.
– En myte at politikere gjemmer seg bak en mur av PR-rådgivere Audun Lysbakken mener norske politikere er mer tilgjengelig for pressen enn mange tror. Gjennom hans rådgiver får vi beskjed om at han ikke har tid til å stille til et intervju.
PR-topp kritisk til kommunikasjonsfolk i det offentlige: – Tullejobber Ole Christian Apeland er svært kritisk til at det offentlige bruker store summer på kommunikasjon.
Mener det er for mange som jobber med kommunikasjon i Staten Mener man heller bør bruke pengene på lærere enn kommunikatører.
Kommunikasjonssjefen om nytt funn: – Skal ta det på alvor Stortingspolitikere har mindre tillit til mediene, ifølge ny undersøkelse.
Vil vurdere egen lov for KI-bruk i reklame: Dette sier partiene De politiske partiene er grunnleggende uenig på flere punkter, blant annet når det gjelder merking av KI-reklame.
Slik foregår TikTok-lobbyismen på Stortinget Flere norske partier har valgt å ikke være på TikTok. Dette kan endre seg i tiden framover.
Vil ha reklame-forbud på digitale plattformer Kari Elisabeth Kaski (SV) mener det er paradoksalt at reklame mot barn forbys på TV, mens det er fritt frem på nettbrett.
– Kommer saker i media som vi ser er solgt inn av et PR-byrå Kari Elisabeth Kaski (SV) sier det er mulig å gjenkjenne avisartikler der et PR-byrå står bak.
Så mye tjente PR-folkene på Stortinget i 2022 Her får du oversikt over lønna til PR-folk på Stortinget i fjor.
Kampen for de frelste – hvorfor politisk reklame virker, selv om den ikke virker «Har du sett en politisk reklame i denne valgkampen og tenkt: Det var et bra argument, jeg tror jeg skifter parti og stemmer på avsenderen av denne reklamen i stedet?», skriver Jens E. Kjeldsen.
Disse partiene mener PR-toppene er best på politisk kommunikasjon Hvem vil gjøre det best på partilederdebatten i kveld? Det var 1000-kronersspørsmålet som ble stilt under Arendalsukas nest siste dag.