Dette er rådgivernes høydepunkter i valgkampen Det går mot slutten av en lang valgkamp. Blant de partiledernes nærmeste rådgivere er det åtte menn og to kvinner.
Slik kommuniserer partiene i valginnspurten Får Jonas Gahr Støre fortsette som statsminister, eller blir det en borgerlig regjering etter valget? Hvordan partiene jobber med kommunikasjon kan være helt avgjørende.
SV med Giske-stunt i valgkampen: – Viktig med humor Sosialistisk Venstreparti fanget opp at Tydal Arbeiderparti ikke ville drive valgkamp for Trond Giske, og så sitt snitt til å sette inn en annonse i lokalavisen.
Bydelen sa nei – likevel får Coca-Cola male reklame som «gatekunst» på Grünerløkka Et gigantisk Coca-Cola-maleri skal dekke en vegg midt på Grünerløkka i sommer. Lokalpolitikere raser mot det de kaller «reklame forkledd som gatekunst», men etatene har likevel gitt grønt lys – uten å vite at bydelen ba om nei.
Nå er den prisvinnende kampanjen live «Fra Amazonas til Frogner» vant gull i DCC Awards. Nå er den satt opp på Oslo Bussterminal.
SV er første parti ut: Her gjør de narr av Høyres nye slagord Høyre sa de forventet å bli gjort narr av. Nå er allerede den første kampanjen her.
Mener det er for mange som jobber med kommunikasjon i Staten Mener man heller bør bruke pengene på lærere enn kommunikatører.
Kommunikasjonssjefen om nytt funn: – Skal ta det på alvor Stortingspolitikere har mindre tillit til mediene, ifølge ny undersøkelse.
Vil vurdere egen lov for KI-bruk i reklame: Dette sier partiene De politiske partiene er grunnleggende uenig på flere punkter, blant annet når det gjelder merking av KI-reklame.
Slik foregår TikTok-lobbyismen på Stortinget Flere norske partier har valgt å ikke være på TikTok. Dette kan endre seg i tiden framover.
Vil ha reklame-forbud på digitale plattformer Kari Elisabeth Kaski (SV) mener det er paradoksalt at reklame mot barn forbys på TV, mens det er fritt frem på nettbrett.
Så mye tjente PR-folkene på Stortinget i 2022 Her får du oversikt over lønna til PR-folk på Stortinget i fjor.
Reklameeksperten ler av partienes slagord foran mandagens valg: – Ønsketenkning og fjas Reklameekspert sier at de beste slagordene er som poesi. Men han er ikke imponert over de norske partienes slagord.
Dette blir spesielt viktig for SVs kommunikasjon i valgkampen – Valgkampen vil i stor grad handle om å synliggjøre at det betyr noe hvem som styrer i kommuner og fylker rundt om i landet, sier Siri Gjørtz
SVs kommunikasjonssjef går til Statnett Etter over ni år i SV går Siri Gjørtz over til Statnett, der hun blir kommunikasjonssjef for presse.