Bureau har vært i pitch og vunnet kunden Weber Marine & Offshore.

Bureau setter seil med ny kunde

Weber Marine & Offshore skal bli en tydeligere global leverandør. Bureau er på saken.

Publisert

– Weber Saint Gobain er en internasjonal kjempe på byggevarer, men ikke like godt kjent som leverandør til skipsindustrien og offshore vind. Det skal vi gjøre noe med fremover, forteller Robin Mattsson, kategorisjef i Weber Marine & Offshore, i en pressemelding.

I vår avholdt derfor Weber en pitchprosess som Bureau gikk seirende ut av.

– I pitchen lette vi etter en partner med god kunnskap om den maritime bransjen, og kreativ kraft til å bryte med kategorispråket. Bureau leverte på begge deler, i tillegg til at det er trivelige folk. De forstår hvor komplekse målgruppene våre er, samtidig som de evner å få hovedbudskapet ned i tre ord.

Weber Saint Gobain sitt hovedkontoret er i Paris, men all aktivitet mot den maritime bransjen styres fra Oslo. I Bureau setter de pris på å kunne jobbe på engelsk.

– Det å forenkle og skape engasjerende historier for et globalt publikum, er noe av det vi liker best. Når du besøker Nor-Shipping forstår du hvor vanvittig mange leverandører, verft og operatører som er norske – og hvilken standing de har i verden. Likevel ser at det finnes et stort potensial for å profesjonalisere både visuelt uttrykk og hvordan man forteller om produktene sine, sier kundeansvarlig Maja Folgerø.

Derfor har Bureau utviklet både ny merkevareplattform og nytt kommunikasjonskonsept for Weber Saint Gobain.

- For å ta en tydeligere posisjon, må vi kommunisere både større og modigere. Der har Bureau hjulpet oss med et solid fundament, så nå gleder vi oss til å rulle det ut med kampanjer og aktiviteter, avslutter Mattsson. 

Powered by Labrador CMS