Gunnar Stensaker leder TRY Opt, som nå skal håndtere mediekjøpet for Integrerings- og mangfoldsdirektoratet.

TRY Opt danket ut sju byråer fikk medieoppdraget fra IMDi

Åtte byråer kjempet om rammeavtalen. Nå er det TRY Opt som får håndtere mediekjøpet for direktoratet de neste årene.

Publisert

Etter at IMDi nylig byttet reklamebyrå, har direktoratet nå også landet ny avtale om mediebyråtjenester. TRY Opt gikk til topps i konkurransen.

Avtalen har en verdi på inntil åtte millioner kroner og ble signert 26. august, etter en åpen anbudskonkurranse.

Totalt åtte byråer deltok i konkurransen: TRY Opt, Atyp, Dentsu Norge, Fullstakk, Mindshare, Vode, Iussisti og Rosser.

Christina Strand er kommunikasjonsdirektør i IMDi.

Avtalen har en varighet på to år, med mulighet for forlengelse i ytterligere to. IMDi søkte en totalleverandør som kan levere på alt fra mediestrategi og rådgivning til kjøp og distribusjon, og som evner å håndtere flere parallelle prosjekter.

I konkurransegrunnlaget skriver IMDi at de ønsket seg en partner med forståelse for det offentlige systemet og de komplekse temaene direktoratet jobber med – som integrering, negativ sosial kontroll og diskriminering i arbeidslivet. Kvalitet ble vektet med 70 prosent, pris med 30.

Denne avtalen følger kort tid etter at IMDi også inngikk en ny reklame- og kommunikasjonsavtale med byrået Nucleus, verdt opptil 20 millioner kroner. Også den konkurransen var hard, og endte med at direktoratet avsluttet samarbeidet med sin tidligere leverandør, Tante Randi.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS