Fra venstre: Masha Scekic, Lena Sarset, Thomas Faye Willoch, Torstein Rafgård, Jorun Thue, Liv Gülin Berg og Håvar Sesseng.

Her er juryen til Medieprisen

Har fått inn over 100 søknader fra bransjefolk som ønsker å bidra til å løfte frem de beste medie- og markedsføringsjobbene.

Publisert

– Det er strålende å se at interessen for juryarbeidet holder seg stabilt høy. Det bekrefter at Medieprisen oppleves som faglig relevant, og at mange ønsker å bidra til å løfte bransjen gjennom innsikt og diskusjon, sier Torstein Rafgård, jurygeneral for Medieprisen i en pressemelding.

Årets utvalg preges av bredde og høy faglig tyngde, står det i meldingen. Juryene består av både kjente og nye navn, med erfaring fra ulike deler av medie- og markedsføringsfeltet.

– Det har vært krevende utvelgelser, og det er gledelig å se at så mange med tung bransjeerfaring ønsker å delta. Vi har satt sammen faglig sterke juryer med bredde i perspektiver og kompetanse, sier Rafgård.

I år er Medieprisen en del av en større bransjearena i regi av Mediaforum og Mediebyråforeningen, der både Mediedagen og prisutdelingen inngår i et felles løft for å styrke det faglige fellesskapet i bransjen.

– Når vi samler fagmiljøer rundt konkrete caser, skaper vi felles referanser som hever nivået for hele bransjen. Juryene spiller en viktig rolle i å løfte frem innsikt som ikke bare belønner gode prestasjoner, men også bidrar til læring og utvikling, sier Camilla Gåre, daglig leder i Mediebyråforeningen.

– Vi er stolte av å stå sammen om denne faglige markeringen, og glade for å se at så mange ønsker å bidra. Juryarbeid er både en tillitserklæring og en faglig investering, sier Masha Scekic, styreleder i Mediaforum.

Marianne Solheim.

Marianne Solheim, markedsansvarlig i Storebrand, er ny fagansvarlig i Mediaforum og vil i år også få det faglige ansvaret for Mediedagen 2025.

– Jeg er stolt og takknemlig for å ha fått rollen som fagansvarlig i Mediaforum. Vi jobber i en bransje med enormt mye kunnskap, og jeg brenner for å løfte markedsføring og media som en enda viktigere kraft i norsk næringsliv, sier hun.

Juryarbeidet fordeles på de fire hovedkategoriene Mediestrategi, Mediaeffekt, Mediekreativitet og Mediekampanje. Arbeidet starter opp etter sommeren og kulminerer med prisutdeling under Mediedagen og Medieprisen 2025 torsdag 23. oktober.

Mediekreativitet

Juryleder: Håvar Sesseng, Try

Marianne Solheim, Storebrand

Vegar Angelo, Mindshare

Kristina Church, Dentsu

Jens Thomassen, Ocean Outdoor

Jens Bjørklund, Anorak

Lise Berlioz, Orkla

Kjetill Nybø, Publicis

Eirik Sveen, Re:Media

Martin Wenstad Janssen, Snapchat

André Thorsen, Atyp

Andrea Hopen, Publicis

Medieeffekt

Juryleder: Thomas Faye Willoch, Transact

Pål Listuen, Opinion

Lars Terje Husbyn, Amedia

Elsa Haugen, TRY Opt

Sten Bråthen, OMG

Nikolai Gjertsen, Dentsu

Sebastian Floering Haarbye, ANFO

Taisiya Fiksdal, Adform

Esra Maloku, DentsuX

Tord Sollie, Moodgruppen

Therese Løyning Andersen, Telia Norge

Hege Bergland Ebbestad, McDonald's

Håkon Vierdal, EssenceMediacom

Mediestrategi

Juryleder: Liv Berg, DentsuCarl-Adam Sjølander, OMD

Adrien Bjørnskau, Dentsu

Marte Aakre Skilhagen, Amedia

Birgitte Christensen, Atyp

Dan Hansen, DNB

Katrine Nicolaysen, Layer

Lise Kristensen, EssenceMediacom

Simen Kjær, Tey

Nina Wettre-Christensen, Dentsu

Christoffer Nergård, WAL

Dorota Grabowska

Mediekampanje

Juryleder: Lena Sarset, OMD

Stein Knestang, Los & Co

Cecilie Skjøren, EssenceMediacom

Henrik Støre, Atyp

Fredrik Bentzen, Wavemaker

Camilla Marstrander, Dentsu

Christian Næss Gundersen, PhD

Janine Roth, Dentsu

Andre Davidsen, Publicis

Malin Holter, Mindshare

Cathrine Jarning, Re:Media

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS