
Her er juryen til Medieprisen
Har fått inn over 100 søknader fra bransjefolk som ønsker å bidra til å løfte frem de beste medie- og markedsføringsjobbene.
– Det er strålende å se at interessen for juryarbeidet holder seg stabilt høy. Det bekrefter at Medieprisen oppleves som faglig relevant, og at mange ønsker å bidra til å løfte bransjen gjennom innsikt og diskusjon, sier Torstein Rafgård, jurygeneral for Medieprisen i en pressemelding.
Årets utvalg preges av bredde og høy faglig tyngde, står det i meldingen. Juryene består av både kjente og nye navn, med erfaring fra ulike deler av medie- og markedsføringsfeltet.
– Det har vært krevende utvelgelser, og det er gledelig å se at så mange med tung bransjeerfaring ønsker å delta. Vi har satt sammen faglig sterke juryer med bredde i perspektiver og kompetanse, sier Rafgård.
I år er Medieprisen en del av en større bransjearena i regi av Mediaforum og Mediebyråforeningen, der både Mediedagen og prisutdelingen inngår i et felles løft for å styrke det faglige fellesskapet i bransjen.
– Når vi samler fagmiljøer rundt konkrete caser, skaper vi felles referanser som hever nivået for hele bransjen. Juryene spiller en viktig rolle i å løfte frem innsikt som ikke bare belønner gode prestasjoner, men også bidrar til læring og utvikling, sier Camilla Gåre, daglig leder i Mediebyråforeningen.
– Vi er stolte av å stå sammen om denne faglige markeringen, og glade for å se at så mange ønsker å bidra. Juryarbeid er både en tillitserklæring og en faglig investering, sier Masha Scekic, styreleder i Mediaforum.

Marianne Solheim, markedsansvarlig i Storebrand, er ny fagansvarlig i Mediaforum og vil i år også få det faglige ansvaret for Mediedagen 2025.
– Jeg er stolt og takknemlig for å ha fått rollen som fagansvarlig i Mediaforum. Vi jobber i en bransje med enormt mye kunnskap, og jeg brenner for å løfte markedsføring og media som en enda viktigere kraft i norsk næringsliv, sier hun.
Juryarbeidet fordeles på de fire hovedkategoriene Mediestrategi, Mediaeffekt, Mediekreativitet og Mediekampanje. Arbeidet starter opp etter sommeren og kulminerer med prisutdeling under Mediedagen og Medieprisen 2025 torsdag 23. oktober.
Mediekreativitet
Juryleder: Håvar Sesseng, Try
Marianne Solheim, Storebrand
Vegar Angelo, Mindshare
Kristina Church, Dentsu
Jens Thomassen, Ocean Outdoor
Jens Bjørklund, Anorak
Lise Berlioz, Orkla
Kjetill Nybø, Publicis
Eirik Sveen, Re:Media
Martin Wenstad Janssen, Snapchat
André Thorsen, Atyp
Andrea Hopen, Publicis
Medieeffekt
Juryleder: Thomas Faye Willoch, Transact
Pål Listuen, Opinion
Lars Terje Husbyn, Amedia
Elsa Haugen, TRY Opt
Sten Bråthen, OMG
Nikolai Gjertsen, Dentsu
Sebastian Floering Haarbye, ANFO
Taisiya Fiksdal, Adform
Esra Maloku, DentsuX
Tord Sollie, Moodgruppen
Therese Løyning Andersen, Telia Norge
Hege Bergland Ebbestad, McDonald's
Håkon Vierdal, EssenceMediacom
Mediestrategi
Juryleder: Liv Berg, DentsuCarl-Adam Sjølander, OMD
Adrien Bjørnskau, Dentsu
Marte Aakre Skilhagen, Amedia
Birgitte Christensen, Atyp
Dan Hansen, DNB
Katrine Nicolaysen, Layer
Lise Kristensen, EssenceMediacom
Simen Kjær, Tey
Nina Wettre-Christensen, Dentsu
Christoffer Nergård, WAL
Dorota Grabowska
Mediekampanje
Juryleder: Lena Sarset, OMD
Stein Knestang, Los & Co
Cecilie Skjøren, EssenceMediacom
Henrik Støre, Atyp
Fredrik Bentzen, Wavemaker
Camilla Marstrander, Dentsu
Christian Næss Gundersen, PhD
Janine Roth, Dentsu
Andre Davidsen, Publicis
Malin Holter, Mindshare
Cathrine Jarning, Re:Media
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no