Stabil vekst i medieomsetningen Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser at norske annonsører har investert over 4,2 milliarder kroner i betalte medier hittil i 2025 via mediebyråene. Det tilsvarer en økning på 2,6 prosent sammenlignet med samme periode i fjor – eller drøyt 100 millioner kroner.
Her er juryen til Medieprisen Har fått inn over 100 søknader fra bransjefolk som ønsker å bidra til å løfte frem de beste medie- og markedsføringsjobbene.
Norske mediehus innfører felles standard for videoannonser Vurderer utvidelse til andre annonseformater.
Mediaforum og Mediebyråforeningen inngår samarbeid Samler nå kreftene for første gang i et samarbeid som har som mål å styrke den faglige utviklingen i bransjen – og å samle flere stemmer, perspektiver og fagmiljøer under én felles agenda.
Reklamemarkedet til værs i vinter – har økt med 270 mill. Påsken flyttet seg til april og vipps ble vinteren mye bedre.
Etterlyste bedre samarbeid: Dette svarer bransjeorganisasjonene – Vi er med andre ord ikke helt enig med Mussa.
Anorak-duo vant Young Lions Digital 2025 Det var en intens konkurranse med totalt 15 kreative team fra reklame- og mediebyråer som konkurrerte om å løse en krevende brief fra Visit Svalbard.
Medieinvesteringene har økt med 100 millioner i 2025 Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser en oppgang på 7,5 prosent i medieinvesteringene så langt i 2025, sammenlignet med samme periode i fjor.
Her er shortlisten til Young Lions Digital Etter en intens konkurranse har juryen valgt ut de beste bidragene som nå kjemper om å vinne den prestisjefylte prisen.
GroupM-duo til Cannes: – Pulsen er i hundre Maja Wirum og Angelika Marcinkeviciute fra GroupM Nexus vant Young Lions Media Norge med sin kampanje «Listen to your pulse». Nå skal de representere Norge i Cannes.
Presenterte nye tall om bærekraft: – Folk stiller høyere krav Adrien Bjørnskau i Dentsu X sier de har mye innsikt om forbrukerne, og at flere og flere bryr seg om bærekraft.
Reklamemarkedet vokste mindre enn prisstigningen i 2024 Vokste mindre enn prisstigningen. Fikk ikke den ønskede juleveksten. Forventer kraftig vekst i 2025.
Camilla Gåre om kunsten: – Mer avkledd, åpen og tilgjengelig Daglig leder i Mediebyråforeningen, Camilla Gåre, finner inspirasjon og balanse i kunsten – et fristed der alt er synlig og autentisk.
Så mye har reklamemarkedet vokst med i år November var en slapp måned, men året under ett viser vekst.