Bra Søk tar over Performance Awards Bransjerådet for søkemotormarkedsføring tar over Performance-konferansen og Performance Awards etter INMA. Mediebyråforeningen blir med som hovedpartner de neste tre årene.
Fortsatt krevende i annonsemarkedet Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser et relativt stabilt første halvår, akkumulert, sett opp mot fjoråret.
Sommer for Camilla: – Storbyferier og kunstutstillinger på kryss og tvers Camilla Gåre skal til Göteborg, Milano, Brighton og London i sommer.
Nå vil og Mediebyråforeningen til Arendal For første gang skal Mediebyråforeningen være synlige i Arendal i år.
Mediebarometeret: Nedgangen fortsetter Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser en liten nedgang etter årets fem første måneder.
– Fort gjort å henge seg opp i sitt eget syn på bransjen Kommunikasjons- og markedsføringsfolk fra flere ulike selskaper deltok på kurs sammen, og skal nå opp til eksamen.
Medieomsetningen så langt ligger foran fjoråret Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser en samlet oppgang i 1. tertial sammenlignet med tilsvarende periode i fjor.
Mediebarometeret viser nedgang i første kvartal – Den totale reklameomsetningen som går via mediebyråer er redusert med 5,4 prosent sammenlignet med samme periode i fjor, sier Camilla Gåre, daglig leder i Mediebyråforeningen.
Pitch-prosessen tok et halvt år: – Var på forskjellig sted Like før påske var pitch-anbefalingene fra Kreativt Forum og ANFO klare. Partene deler sine oppfatninger om samarbeidet.
Så mye gikk reklameomsetningen ned med i 2023 En halv milliard kroner er borte. Forventer ikke vekst i 2024.
Camilla Gåre om de første månedene som leder: – Har vært en bratt læringskurve Camilla Gåre tok over som leder i Mediebyråforeningen i sommer. Det første halvåret har bydd på flere overraskelser.
Reklamemarkedet redusert med over 500 millioner Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser at reklamemarkedet, når det gjenstår én måned av 2023, er redusert med over 500 millioner sammenlignet med fjoråret.
Etterlyser pitch-føringer som ble varslet i oktober: – Det haster For to måneder siden varslet Kreativt Forum, ANFO og Mediebyråforeningen at de ville komme med føringer for byråkonkurranser. Dette er status på samarbeidet.
433 millioner reklame-kroner er borte på ti måneder TV står for halvparten av fallet. Se hvem som taper mest her.
ANFO, KF og Mediebyråforeningen bekrefter pitche-føringer Bransjeorganisasjonene har møttes, og vil komme med konkrete føringer for pitching og anbud i reklamebransjen.
Dette sier Mediebyråforeningen om mulige pitche-regler ANFO, Kreativt Forum og Mediebyråforeningen møtes onsdag denne uken for å diskutere problemene rundt pitching i reklamebransjen.